שילוב - מענה לתלמיד זכאי לשירותי חינוך מיוחדים הלומד בכיתה רגילה. שיח על שילוב מתמקד בצרכיו של התלמיד המתקשה בתוך מסגרות החינוך הרגיל ועל המענים שלהם הוא זקוק לשם כך.
הכלה - מענה לכלל תלמידי הכיתה (כיתה הטרוגנית), כולל תלמידים זכאֵי שירותי חינוך מיוחדים, מבלי לצבוע את הצורך שלהם כייחודי, אלא כחלק אינטגרלי מכלל המענים הניתנים לכלל התלמידים. המוסד החינוכי שוקד על הסרת חסמים ללמידה, השתתפות ומעורבות של כל התלמידים, בד בבד עם בניית מערכת יחסים שיתופית ושיפור סביבות ההוראה והלמידה. המרקם האנושי המגוון של כלל התלמידים, יכולותיהם וצורכיהם, מעשירים את המסגרת החינוכית. השיח בשילוב עוסק בעיקר בהתבוננות על צורכי התלמיד והתאמתו לסביבה, ואילו השיח בהכלה עוסק בעיקר בהתבוננות על הסביבה והתאמתה לתלמיד.
חשוב לדעת!
חזרה לראש הדף
מה בין שילוב להכלה?
חזרה לראש הדף
תוצר תהליך היוועצות בין מגזרי
תוצר אשר הופק במסגרת השולחן העגול בנושא מודלים ליישום מיטבי של מתווה ההכלה וההשתלבות ברמת בית-הספר והקהילה בשיתוף משרד החינוך, רשויות מקומיות, עמותות ומגזר שלישי.
> צעדים להכלה ושילוב מיטביים בבית הספר
> מעגלי הכלה
חזרה לראש הדף