נגריה - אפשר בגן!
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות
- סביבות למידה:
- מרחב בגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- כישורי חיים: מוקד לוויסות וניהול רגשות
- מדע וטכנולוגיה: עולם מעשה ידי אדם
- אומנויות - אומנות חזותית: טיפוח ההבעה והיצירה בחומרים
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
אודות הפעילות
בשנים האחרונות חוזרות אט אט הנגריות לגני הילדים. גישת הבטיחות המאפשרת שמוביל משרד החינוך מעודדת גננות להקים נגריות שבהן הילדים יוצרים את יצירותיהם ומשכללים את המיומנויות שלהם בעבודה עם כלים אמיתיים. במרכז העשרה בבית שמש הילדים לומדים להתנסות בכלים, והגננות רואות כיצד אפשר להקים מרחב פעיל, משמעותי וייחודי בתוך הגן, במרפסת או בחצר.
הנגרייה בגן הילדים
תורמת לפיתוח תיאום עין יד
מעודדת שימוש בכלי עבודה אמיתיים מתוך הקפדה על כללי זהירות ופיתוח מסוגלות עצמית
מעודדת עבודה מדויקת וריסון
מזמנת מודעות מרחבית ובנייה תלת ממדית
חומרים בנגרייה
לפי חוזר מנכ"ל אפשר להשתמש בפטיש ובמסור בהשגחה של חברי הצוות.
9.6.3 ניסור במסור: המסור יהיה קטן ומותאם לגיל הילדים.
9.6.4 נעיצת מסמרים בעזרת פטיש: הפטיש יהיה קטן ומותאם לגיל הילדים. יש להשתמש במסמרים חדשים בלבד, והפעילות תהיה בהשגחה צמודה של אחד מחברי צוות הגן.
ציוד מומלץ לנגרות: פטישים 200 גרם; מסור קטן; מברגים; ניירות שיוף הכי גס 0 מומלץ 120-80; ברגים ומסמרים, צירים; זוויות וכלי מדידה נוספים; חרוזים; עוד מומלצים: פקקי שעם וחלקי בדים.
אפשר לשלב חומרים נוספים בנגרייה נוסף על עצים בגדלים שונים. חומרים דוגמת קרטון, בדים, כפתורים, חרוזים, מכסים, פקקים, בדים וחלקי פרזול ממתכת ומשעם. נוסף על מסמרים וברגים, קיימות אפשרויות חיבור נוספות כגון ניירות דבק, חוטים וכדומה. בשולחן הנגרות אפשר לשלב מלחציים או להצטייד בכליבות לקיבוע בטיחותי של חלקי העץ.
הנחייה בנגרייה
במגע הראשון עם כלי העבודה מומלץ להדגים ולהסביר לילדים כיצד עובדים עם הכלים השונים.
חשוב ללמד את הילדים לייצב את הדגמים שלהם: ניתן להחזיק את הדגם או לייצב אותו בעזרת כליבה או מלחציים במיוחד בעבודה עם מסור.
בשיחה על תוצרים כמו בכל יצירה של הילדים , מומלץ לשאול את הילדים האם הם רוצים לספר משהו על העבודה שהם
בנו, במקרים הרלבנטיים, ניתן לשאול כיצד משתמשים בו והאם יש לו שם.