חומרי הוראה בתחומי הדעת

חזרה לראש הדף

תחומי מורשת, חברה ורוח (מח"ר)

מפגשים בחברה הישראלית (חטיבה עליונה)

מערך למורה (המצגת מיועדת למורה ולא לתלמידים) לקראת פעילות משותפת בין שני בתי ספר והתנדבותם בפעילות מעורבות חברתית

ערבות הדדית ומעורבות אזרחית - על רקע אירועי 7.10 ומלחמת חרבות ברזל (חטיבה עליונה)

מערך שיעור בנושא ערבות הדדית - התנדבות ופעילות של אזרחים הפועלים מעבר למילוי חובותיהם על פי החוק, חיונית לשגשוג, לחוסן ולרווחה של הקהילה, החברה והמדינה

ערבות הדדית והעולם היהודי (חטיבה עליונה)

ערבות הדדית והעולם היהודי - יחס יהודי התפוצות למדינת ישראל ומחוייבות המדינה ליהדות התפוצות

"פייק ניוז" או "ניוז" (חטיבה עליונה)

בשיעור זה נעסוק ב"פייק ניוז", ידיעות כוזבות, נלמד כיצד לזהות "פייק ניוז" ומהן הסכנות הטמונות ב"פייק ניוז"
עברית | ערבית

ישראל במלחמה

בשיעור זה נלמד על סמכויות המדינה בשעת חירום – חזית ועורף
עברית | ערבית

מחאות והפגנות במהלך מלחמת "חרבות ברזל" כולל דף עזר למורה
תפקידי כלי התקשורת בזמן מלחמה
لكل طفل...كل حق (الإعدادية)

מערך שיעור על זכויות הילד ונכתב בהלימה עם אירועי 7 באוקטובר והפגיעה בזכויות ילדי עוטף עזה

التّكافل الاجتّماعيّ (الإعدادية)

מערך שיעור בנושא ערבות הדדית בנושא השואה וחוסן בתקופת סבל

مأساة مجدل شمس- سيوف حديديّة (المدرسة الثانوية)

אסון מג'דל שמס - חרבות ברזל, מערך שיעור לזכר ילדי רמת הגולן

התקופה החדשה: הדרוזים בצה"ל (المدرسة الثانوية)

מערך שיעור בנושא חוק גיוס חובה לצה"ל בחברה הדרוזית

בין זיכרון לשיכחה (חט"ב-חט"ע)

מערך שיעור לציון שבעה באוקטובר

"במדורות מלחמה" מאת חנה סנש (חט"ב-חט"ע)

הצעה לפעילות סביב השיר "במדורות מלחמה" מאת חנה סנש.
לפעילות | קובץ נגיש

השבעה של אוקטובר (חט"ב - חט"ע)

הצעה לפעילות סביב מיזם הנצחה "ושירת חייו באמצע נפסקה" (ח.נ ביאליק).
לפעילות | קובץ נגיש

הצעות למערכי שיעור מגוונים בנושא חרבות הברזל (חט"ב-חט"ע)

השיעורים המוצעים יכולים להוות מצע לדיון ולימוד בההתמודדות ובחינת הרגשות והמקומות בהם נמצאים תלמידנו. העיסוק בחומרי המקרא, מאפשר מצד אחד ריחוק מהאירועים העכשוויים ובד בבד יאפשר ונקודות מבט שונות לאירועים המקראיים וכיצד הם רלוונטיים למציאות חיינו.

التكافل االجتماع ّي (חט"ב-חט"ע)

מערך שיעור בהתמקדות על סולידריות חברתית וערבות הדדית

חזרה לראש הדף

תחומי שפות

הבעה בעל פה - הדיון (חט"ב-חט"ע)

פעילות לדיונים מובנים לקראת היום לציון אסון 7 באוקטובר

האמנה לזכויות הילד (חט"ב-חט"ע)

יחידת הוראה בהבנה והבעה: כתיבה משפיעה בנושא 'האמנה לזכויות הילד' ושחרור הילדים החטופים.

עידן עמדי (יסודי-חט"ב)

יחידת לימוד לכיתות ה-ח בנושא הגבורה של עידן עמדי. הפעילות סובבת טקסט עם שאלות רב-ברירה, נושאים לדיון ופעילויות העשרה.

Spreading the Light (יסודי-חט"ב-חט"ע)

אוסף עבודות יצירתיות באנגלית על ידי תלמידי יסודי, חט"ב ותיכון כתגובה למלחמת חרבות ברזל

abducted children of October 7,2023 (חט"ב-חט"ע)

פעילות בנושא זכויות ילדים לאור אירועי ה-7 באוקטובר. היחידה כוללת שאלות רב-ברירה, נושאים לדיון ופעילויות העשרה.

"Coming Home" by Tamir Grinberg and Shiri Maimon (חט"ב-חט"ע)

יחידת לימוד בנושא הישראלים החטופים על ידי חמאס מה- 7.10.23. הפעילות סובבת שיר עם שאלות רב-ברירה, נושאים לדיון ופעילויות העשרה.

WhatUp Project: Mutual Responsibility (חט"ב-חט"ע)

פעילות בפאדלט: קריאת סיפורים בנושא ערבות הדדית, מענה לשאלות ויצירת ציור ב- AI

A unit on the song "October Rain" sung by Shulem (חטיבה עליונה)

יחידת לימוד מבוססת על השיר "October Rain" לחמ"ד עם פעילות אינטראקטיבית ומשוב מיידי מתוך פרוייקט הוואטסאפ.

שותפות גורל, ברית חיים וברית דמים (יסודי, חט"ב, חט"ע)
ערבות הדדית (יסודי, חט"ב-חט"ע)
יחידת הוראה ופעילויות בנושא זכויות הילד (חט"ב-חט"ע)

השיעור עוסק הילדים החטופים אשר כל זכויותיהם הופרו

הצעה למערך שיעור (חטיבה עליונה)

פעילויות שונות בנושא 7 באוקטובר העוסקות בפיתוח מיומנויות הדיון, האזנה, הבנת הנקרא והכתיבה בגרמנית. הפעילויות מעודדות ערכים כמו סולידריות, אמפתיה וסובלנות. סיפורי הגבורה מחזקים את תחושת השייכות לקהילה ולמדינה ומחזקים את תחושת האחדות ואחרויות ההדדית.

תקומה (חטיבה עליונה)

פעילויות שונות בנושא חודש התקומה העוסקות בפיתוח מיומנויות הדיון, האזנה, הבנת הנקרא והכתיבה בגרמנית. בפעילויות השונות התלמידים לומדים על שלושה חסידי אומות העולם אוסטריים, על פוליטיקאים שתמכו במדינת ישראל ועל הסכם השילומים.

למען חזרתם של הילדים החטופים (חט"ב-חט"ע)

פעילות בספרדית בנושא זכויות ילדים לאור אירועי ה7 באוקטובר. היחידה כוללת שאלות, שירים, נושאים לדיון, עבודה ברשתות חברתיות ופעילויות העשרה.

קינה - אלי שרופה מאש (חטיבה עליונה)

התרחשותם של אירועים קשים לא צפויים, התופסים אותנו ללא הכנה, בלי האפשרות זמן העיכול הנדרש חשיבה והפנמה, גורמים למצוקה נפשית שתתבטא בדומיה מצדנו. מעל ההבנה, ההסברים הרציונלים צומחת שירת הקינה.

הילדים החטופים (חט"ב-חט"ע)

פעילות הכנה כיתתית בשפה האיטלקית כהצעה לציון יום זכויות הילדים והנוער תוך התמקדות בשלילת זכויותיהם של הילדים החטופים באוקטובר 7.

הקשר לארץ - הקשר למשפחה (חט"ב-חט"ע)

רמת לימוד HSK2. לכיתות ברמת HSK1 ניתן ללמד אוצר מילים רחב יותר כהכנה לשיעור וכן, לאפשר לתלמידים לשלב יותר עברית במהלך הפעילות

חזרה לראש הדף

תחומי בחירה, תחומים בין-תחומיים ותוכניות ייחודיות (תבו"ר)

גדות - גדולים שבעתיים (חטיבה עליונה)

הצעה ללמידה על אודות קיבוץ גדות, שישב על הגבול הסורי, עד מלחמת ששת הימים. דרך סיפורו ושיר על אודותיו נלמד על עשייה ונחישות, תקומה והתחדשות, למרות פגיעה קשה, חמישים ושש שנים אחרי.

סן סימון: מנצח מי שמחזיק מעמד (חטיבה עליונה)

הצעה ללמידה על הקרב על סן סימון: תנאי השטח, החשיבות, דילמות שעלו והשפעותיו על המשתתפים בו.

מנהיגות מקומית בעוטף עזה לאורך הדורות (חטיבה עליונה)

היכרות עם המנהיגים בקהילה ותרומתם להתפתחות האיזור.

התנהגות פרו-חברתית גישה קוגניטיבית של קבלת החלטות | מודל הרווח וההפסד באלטרואיזם (חט"ע)

התנהגות אלטרואיסטית ללא רצון לקבל תמורה כפי שהתגלתה במלחמת חרבות ברזל מוסברת ע"י תיאוריות פסיכולוגיות שונות

סגנונות לניהול קונפליקטים - תומס וקילמן והמודל של Rahim (חט"ע)

כיצד ניתן לגשר על קונפליקטים בין קבוצות בחברה הישראלית? נלמד על המודל של ראהים ותומס וקילמן ובעזרתם נוכל להבין כיצד ניתן לגשר על קונפליקטים בחברה הישראלית

חוסן נפשי (חט"ע)

גילויים של חוסן והתמודדות עם לחץ מסייעים לצלוח את המשבר בגבורה ולהביא גם לגילויי גבורה - כלים לפיתוח חוסן

כֻּלָּנוּ רִקְמָה אֱנוֹשִׁית אַחַת (יסודי-חטיבת ביניים)

יחידות לימוד, הצעות לשיעורים, טקסטים ואסופת מקורות לטקסים ודיון

פדיון שבויים (חטיבת ביניים)

יחידת לימוד על פדיון שבויים, הכוללת לימוד שיר, והצעה ללימוד על "הכסא הריק"

חזרה לראש הדף

תחומי האומנויות

בתוכן בו נדרשת הזדהות המשרד תמצאו פעילויות מגוונות מותאמות לשכבות הגיל השונות סביב מצגות של אומנים מהארץ ומהעולם. בין הנושאים השונים תוכלו למצוא עיסוק בנושאים כמו הכיסא הריק באומנות - כשיח אודות נוכח-נעדר, הבית והחיבור למקום ולמשפחה, מערכי שיעור בהשראת סיפורי גיבורות, איך צומחים מתוך שבר? מה מספרות המפות? איך בונים אנדרטת זיכרון מקופסת שימורים וחומרים נוספים ועשירים העוסקים ביכולת של האומנות לבטא מחשבות, רגשות ולייצר זיכרון.

לצפייה בכל הפעילויות ומערכי השיעור, היכנסו להזדהות משרד החינוך

חומרי הוראה

לחצו להזדהות

תוכן זה הינו מוגן ,לצפייה בתוכן יש להזדהות

עובדי הוראה בלבד יוכלו לצפות בתוכן זה

רז סיפור גבורה (חט"ב - חט"ע)

סיפור הגבורה של רס"ן רז פרץ ז"ל מיהו היה מה היה תפקידו בכוח וכיצד נהרג בידי מחבלים. ביום שבת 7 באוקטובר רס"ן רזיאל פרץ שהה בבסיסו בדרום, בשעה שש וחצי בבוקר כאשר חדרו לבסיסו מחבלים, כאשר זיהה את המחבלים הכניס את חייליו למיגוניות שלח הודעה לחבריו שנמצאים במסיבה ובכך הציל אותם. רז נלחם נגד כמות רבה של מחבלים ומסר את עצמו למען חייליו ומדינתו. רז שהה באחת מהמיגוניות עם אחד מחייליו וכאשר זרקו מטענים, רימונים הוא זרק אותן חזרה למחבלים. רז הצליח להוריד כמות רבה מהמחבלים אך לבסוף אחד המחבלים הצליח לפגוע בו ונהרג.

מפונים נגד הזמן (חט"ב-חט"ע)

מפונים נגד הזמן: הסרט מביא תמונת מצב של מפונים מהדרום והצפון עקב מלחמת חרבות ברזל. איך מתמודדים ילדים שרחוקים מחבריהם, איך אימהות מארגנות את המשפחה במהירות לצאת מהבית לזמן לא ידוע, ואיך אפשר לנהל שגרת חיים כמפונים בזמן מלחמה.

תחזור הביתה (חט"ב-חט"ע)

הסרט מלווה את גלעד קורנגולד אביו של טל שוהם החטוף בעזה במאבק לשחרור בנו

היום שאחרי (חט"ב-חט"ע)

רצף של שלוש כתבות שונות הקשורות למלחמה .בכתבה הראשונה מציגים את סיפורו של אופק ניצול נובה שמספר את סיפורו בליווי צילומים ממצלמת הרכב בשעת ההימלטות. הכתבה השנייה על ההתנדבות של עם ישראל שקם על מנת לעזור לחיילים ולנפגעים - מרכז הסיוע שהוקם בנס ציונה ,והכתבה השלישית שלנו היא בסגנון "סליחה על השאלה" מורים ותלמידים עונים שאלות בנושא ה7.10 על רגשות, התמודדות ומחשבות על ההווה והעתיד.

נקישה בדלת (חט"ב-חט"ע)

קצינת נפגעים מקבלת עוד טלפון על חייל שנהרג במלחמה, אבל הפעם היא מגלה שזה חבר קרוב שלה מהכיתה. הסרט מתמקד במסע שהיא עוברת מרגע שקיבלה את הבשורה עד לרגע הדפיקה בדלת של הוריו על מנת לבשר להם את הנורא מכל.

אגם ברגר - חטופה בעזה (חט"ב-חט"ע)

קליפ על החטופה אגם ברגר מחולון תפילות לשובה.

ברחובות המלחמה (חט"ב-חט"ע)

יומן - סרט וידאו המורכב כולו מתמונות סטילס שצולמו כחלק מפרויקט הגמר במגמת צילום סטילס. התלמידה עלמה רון תיעדה במשך מספר חודשים את הפעולות המחאתיות והאמנותיות שנעשו כחלק מהמאבק להשבת החטופים במלחמת חרבות ברזל. בנוסף, עלמה הקליטה אודיו מהרחובות וממחאות שונות בהן לקחה חלק וערכה את קטעי הסאונד לצד תמונות הסטילס.

פשוט גיבור - שלומי לוי (חט"ב-חט"ע)

תיעוד סיפורו של השוטר שלומי לוי שנלחם ונפצע בתחנת המשטרה בשדרות.

כזב או אמת? (חט"ב - חט"ע)

יחידה העוסקת במושגים אמת וכזב בחדשות ובתקשורת

חומרי הוראה

לחצו להזדהות

תוכן זה הינו מוגן ,לצפייה בתוכן יש להזדהות

עובדי הוראה בלבד יוכלו לצפות בתוכן זה

אולי תתעניינו גם ב...

חג הנביא שועייב, 25.4
על חג הנביא שועייב הנחוג בימים 25 באפריל עד 28 באפריל
יום הכיפורים, י' תשרי
יום הכיפורים שחל בי' בתשרי הוא יום של חשבון נפש וצום, תפילה ותשובה על חטאים שבין אדם לאלוהים ובין אדם לחברו
סהרנה, ט''ז בניסן
חג היציאה אל הטבע נחגג במהלך חול המועד פסח. זכר ליציאת מצרים, בני קהילת יהדות כורדיסטן עוזבים את בתיהם ומתיישבים במתחם מחוץ לעיר לחגיגה הכוללת תפילות מיוחדות...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!