
המספר הוא מושג מרכזי בחיינו. פעילויות יום-יומיות שאנו עושים מערבות בתוכן מספרים. נוסף על השימוש היום-יומי המספר הוא מושג מרכזי במתמטיקה.
תחילת ההתפתחות של מושג המספר מתרחשת בגיל הרך, ויש חשיבות רבה לאופן שבו הילד רוכש מושג זה.
למושג המספר ארבעה היבטים:
א. הצליל – שמות המספרים (ארבע, תשע, חמש-עשרה...)
ב. הכמות – אותה מציין המספר;
ג. סדר ורצף – מספר סודר (ראשון, שני, שלישי...) ורצף המספרים – שלוש נמצא אחרי שתיים ולפני ארבע;
ד. הסמל – הצורה הגרפית שבה נכתבים המספרים.
ילדים שונים רוכשים את מושג המספר בקצב שונה ובאופן שונה. האופן והקצב של רכישת מושג המספר תלויים בשלב ההתפתחותי שבו נמצא הילד. כמו כן הם תלויים בחשיפה של הילד למושג כמו גם בפעילויות ובהתנסויות שחווה.