המספר הוא מושג מרכזי בחיינו. פעילויות יום-יומיות שאנו עושים מערבות בתוכן מספרים. נוסף על השימוש היום-יומי המספר הוא מושג מרכזי במתמטיקה.
תחילת ההתפתחות של מושג המספר מתרחשת בגיל הרך, ויש חשיבות רבה לאופן שבו הילד רוכש מושג זה.
למושג המספר ארבעה היבטים:
א. הצליל – שמות המספרים (ארבע, תשע, חמש-עשרה...)
ב. הכמות – אותה מציין המספר;
ג. סדר ורצף – מספר סודר (ראשון, שני, שלישי...) ורצף המספרים – שלוש נמצא אחרי שתיים ולפני ארבע;
ד. הסמל – הצורה הגרפית שבה נכתבים המספרים.
ילדים שונים רוכשים את מושג המספר בקצב שונה ובאופן שונה. האופן והקצב של רכישת מושג המספר תלויים בשלב ההתפתחותי שבו נמצא הילד. כמו כן הם תלויים בחשיפה של הילד למושג כמו גם בפעילויות ובהתנסויות שחווה.
מושג המספר
אולי תתעניינו גם ב...
תחושה מרחבית וגיאומטריה
הגיאומטריה חשובה להכרת העולם שסביבנו ולהתמצאות בו. הילד מתפתח ופועל בתוך סביבה בה יש גופים וצורות. היכרות זו מסייעת לו להתמצא במרחב
מושגים כמותיים
המתמטיקה תופסת מקום נכבד בהיבטים שונים של חיי היום-יום, כמו: מדידות, כסף, זמן ועוד. הקישור בין תחומים אלה ובין הפעילויות השונות בגן, מאפשר התנסות משמעותית לי...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!