דלג אל

הצהרת נגישות

מוגנות ואבטחת מידע בסייבר – אוריינות דיגיטלית

מוגנות ואבטחת מידע בסייבר – אוריינות דיגיטלית

בשבוע זה אתם מוזמנים להשתתף עם התלמידים בפעילויות מגוונות בתחום מוגנות ואבטחת מידע ברשת.
הפעילויות כוללות:
התנסות בסביבת הסייבר, דיון בכיתה, חשיבה ביקורתית ויצירת תוצר קבוצתי והן תסייענה להטמיע התנהגות נאותה ברשת.

  • דגם הוראה (כיתות א-יב)
    עברית | ערבית
    דגם הוראה דיגיטלי בנושא מוגנות בסייבר
    העלאת מודעות התלמידים לסיכונים הקיימים במרחב הסייבר ופיתוח מיומנויות רלוונטיות להתמודדות עם סיכונים אלה.
    הדגם כולל מספר מערכי הוראה לשכבות גיל שונות.
  • אוריינות דיגיטלית בערבית (א-יב)
    אתר הכולל את כל הפעילויות של אוריינות דיגיטלית בנושא מוגנות ואבטחת מידע בסייבר בשפה הערבית.

 

חזרה לראש הדף

פעילויות לשבוע גלישה בטוחה

כיתות א-ב
  • קל-לי בדיגיטלי: עקבות דיגיטליים
    פעילות חוויתית באמצעותה יבינו מהי המשמעות והחשיבות של עקבות דיגיטליים באמצעות השוואה לעקבות פיזיים של בעלי חיים.
    עברית | ערבית | מדריך למורה
  • קל-לי בדיגיטלי: מילים אקראיות א-ב
    עברית | ערבית

כיתות ג-ו
כיתות ז-ט
  • סביבת למידה ואתר הבטיחות בסייבר (נדרשת הזדהות משרד החינוך)
    סביבת למידה חוויתית לתלמידים הכוללת משימות בשלושה תחומים: טביעת רגל דיגיטלית, דיוג וזיופים (פישינג) ובניית סיסמאות. הסביבה כוללת משימות "בחן את עצמך" הרלוונטיות לעולמם של התלמידים.
    עברית | ערבית | סרטון הסבר - סביבת סייבר לחטיבת הביניים
  • קל-לי בדיגיטלי: תרגיל דיוג ז-ט
    בפעילות המורכבת מהתנסות חווייתית ותרגול ירכשו התלמידים כלים לזיהוי הודעות דיוג ויכירו את המושג הרחב הנדסה חברתית
    עברית | מדריך למורה
  • קל-לי בדיגיטלי: טביעת רגל
    תכנון דרכים ויצירת פוסט במודעות להשלכות לטביעת רגל דיגיטלית.
    עברית | ערבית
  • קל-לי בדיגיטלי: זהה את המתחזה
    הסבר על מושגי הנדסה חברתית וכיצד היא משרתת האקרים (פצחנים) להשיג את מטרתם.
    עברית | ערבית | מדריך למורה
  • קל לי בדיגיטלי: גלישה בטוחה
    הפעילות כוללת דיון באמצעות עיצוב כרזה מונפשת.
  • קל לי בדיגיטלי: גלישה בטוחה - מתחילים
    "מתחברים על בטוח" – צפייה בסרטון אינטראקטיבי, פעילות סייבר וכתיבה בלוח שיתופי.
  • מוגנות בסייבר
    מערך שיעור העוסק בגיבוש רעיונות למיזם חברתי שמטרתו הגברת המודעות לנושא מוגנות בסייבר במרחב האישי . שימוש בכלי הדיגיטלי Google Sites להכנת אתר לתיאור, לפרסום ולשיווק המיזם החברתי.
    עברית | ערבית
  • שימוש בטלפונים חכמים
    בשיעור זה התלמידים עורכים תיעוד של השימוש שהם עושים בטלפון החכם במהלך שבוע בהתייחס לפעילויות בשעות הפנאי. התלמידים מכינים קמפיין הסברה (עלון דיגיטלי) להגברת המודעות לכללי הזהירות בזיקה לסיכונים הגלומים בפעולותיהם.
    עברית ערבית
  • קל לי בדיגיטלי: גלישה בטוחה - מתקדמים
    "מתחברים על בטוח" – יצירת פעילות אתגר בטופס גוגל או בטופס מיקרוסופט.
כיתות י-יב
  • קורס - מקדם הגנה בסייבר כלים להתנהגות נכונה ברשת
    היכרות עם עולם הסייבר והסכנות הטמונות בו. בקורס "מקדם הגנה בסייבר" תוכלו להיחשף לעולם זה ולרכוש כלים פשוטים להתגוננות.
  • פרקטיקה מוגנות בסייבר
    סיכונים ברשת מהלכים שנתיים.
  • מוגנות בסייבר
    מערך שיעור העוסק בגיבוש רעיונות למיזם חברתי שמטרתו הגברת המודעות לנושא מוגנות בסייבר במרחב האישי . שימוש בכלי הדיגיטלי Google Sites להכנת אתר לתיאור, לפרסום ולשיווק המיזם החברתי.
    עברית | ערבית
  • שימוש בטלפונים חכמים
    בשיעור זה התלמידים עורכים תיעוד של השימוש שהם עושים בטלפון החכם במהלך שבוע בהתייחס לפעילויות בשעות הפנאי. התלמידים מכינים קמפיין הסברה (עלון דיגיטלי) להגברת המודעות לכללי הזהירות בזיקה לסיכונים הגלומים בפעולותיהם.
    עברית | ערבית
  • קל לי בדיגיטלי: גלישה בטוחה - מתקדמים (כיתה י)
    "מתחברים על בטוח" – יצירת פעילות אתגר בטופס גוגל או בטופס מיקרוסופט.

אולי תתעניינו גם ב...

יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, 30.11.23 י"ז בכסלו
יום ההוקרה הוא ההזדמנות של כולנו להוקיר את פצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה
יום כדור הארץ 22.4
יום כדור הארץ, המצוין ב-22 באפריל, הוכרז באו"ם ב-2009, כיום בינלאומי, המציין מודעות להגנת הסביבה של כדור הארץ.
יום השפה העברית, כ"א בטבת
ממשלת ישראל קבעה את יום כ"א בטבת, יום הולדתו של אליעזר בן יהודה מחייה השפה העברית , ל"יום השפה העברית". לפניכם פעילויות מובחרות ותכני לימוד עדכניים ואיכותיים...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.