כלים להוראה בכיתה הטרוגנית

הוראה-למידה דיפרנציאלית לקידום הכיתה ההטרוגנית

הוראה-למידה דיפרנציאלית לקידום הכיתה ההטרוגנית, אראלה למדן, מכללת אחוה

אראלה למדן, מכללת אחוה.

המאמר מסביר מהי הוראה דיפרנציאלית ומהם עקרונות היסוד והנחות היסוד של הוראה זו. כמו כן הוא מציג מבנה שיעור המתקיים בהוראה דיפרנציאלית ואת אופני ההתייחסות של המורה לשונות בין התלמידים.

> למאמר

עקרונות בניווט כיתה – ארגון הסביבה הלימודית

עקרונות בניווט כיתה – ארגון הסביבה הלימודית, ד"ר איתן אלדר, מתוך הספר "ניתוח יישומי של התנהגות – עקרונות והליכים"

ד"ר איתן אלדר, מתוך הספר "ניתוח יישומי של התנהגות – עקרונות והליכים".

במאמר מובאים בקצרה ובבירור עקרונות לארגון הסביבה הלימודית, היבטים יישומיים להגברת התנהגות רצויה ולהגברת שיתוף פעולה ודוגמאות למצבים בעייתיים בזמן השיעור והצעות לפתרונם.

> למאמר

חוברת טיפים מעולם התוכן של ניתוח ההתנהגות

חוברת טיפים מעולם התוכן של ניתוח ההתנהגות, הארגון הישראלי למנתחי התנהגות מוסמכים

הארגון הישראלי למנתחי התנהגות מוסמכים.

טיפים מקצועיים מטעם הארגון הישראלי למנתחי התנהגות מוסמכים. בחוברת שלל נושאים, לדוגמה: כיצד לתת משוב יעיל, ניתוח התנהגות ושילוב בגן, ניתוח התנהגות בבית הספר וקידום ילדים עם צרכים מיוחדים.

> לחוברת

עלון למדריכים – "מהכלה למעשה"

עלון למדריכים – "מהכלה למעשה", משרד החינוך, אגף א' לחינוך יסודי

משרד החינוך, אגף א' לחינוך יסודי.

עלונים מרתקים העוסקים בנושאים הקשורים להכלה והשתלבות כגון איתור צרכים בבית הספר, מוטיבציה ללמידה, הוראה בכיתה הטרוגנית, עיצוב סביבה אוניברסלי ועוד. העלונים מעניקים ידע תאורטי רב בשילוב כלים מעשיים להכלה והשתלבות בבית הספר ובכיתה ומובאים בהם קישורים לסרטונים, להרצאות, למאמרים, להצלחות מהשטח ועוד. העלונים מיועדים למדריכי הכלה אך מומלץ לכל מורה לקרוא אותם וללמוד מהם. העלונים מתורגמים לערבית.

> לעלונים

מודל מייקר להתאמת ההוראה לתלמידים מחוננים ומצטיינים

מודל מייקר להתאמת ההוראה לתלמידים מחוננים ומצטיינים, ד"ר גילמור קשת, בלוג האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים, המנהל הפדגוגי, משרד החינוך

ד"ר גילמור קשת, בלוג האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים, המנהל הפדגוגי, משרד החינוך.

ברשומה זו מתארת ד"ר גילמור קשת את המודל של מייקר המתייחס לתוכן, לתהליך הלמידה ולתוצרי הלמידה כדי לתת מענה לתלמידים מחוננים ומצטיינים. ד"ר קשת מדגימה את המודל ביחידת הלימוד ונותנת כלים לתכנון הוראה דיפרנציאלית.

> למודל

איך תלמדו בהצלחה בכיתה עם פערים גדולים?

איך תלמדו בהצלחה בכיתה עם פערים גדולים?

הגיע זמן חינוך.

הכתבה מציגה דרכים יישומיות להוראה בכיתה שבה הפערים גדולים והתלמידים בעלי יכולות מגוונות.

> לכתבה

הכלה הלכה למעשה

הכלה הלכה למעשה

ד"ר נטע קוסובסקי, מבינים בהוראה, גיליון 2: על הכלה, ברנקו וייס

במאמר מובא כלי ושמו "סרגל בונה צמיחה" המסייע בבניית תוכנית עבודה מבוססת תמונת מצב מציאותית ומונעת הפתעות.

> למאמר הכלה הלכה למעשה

 

שילוב אמצעי קצה בהוראה ובלמידה לתלמידים עם צרכים מיוחדים

שילוב אמצעי קצה בהוראה ובלמידה לתלמידים עם צרכים מיוחדים

האתר מספק מידע, אפליקציות, מאמרים וחומרי עזר לשימוש במחשב לוח לעבודה עם ילדים עם צרכים מיוחדים.

> לאתר

הוראה מותאמת בכיתה גדולה – זה אפשרי!

הוראה מותאמת בכיתה גדולה – זה אפשרי!, ספירית רוטמן, הגיע זמן חינוך

ספירית רוטמן, הגיע זמן חינוך.

במאמר מוצגים 6 כלים להוראה מותאמת בכיתה שלמה המסייעים לעקוף את האתגרים האישיים ולהעצים את הייחודיות של כל תלמיד ותלמידה בעזרת החוזקות האישיות שלהם.

> למאמר

פתרון בעיות בכיתה המשלבת

פתרון בעיות בכיתה המשלבת

באתר תחשפו למודלים ולעקרונות בהכנת תכנית לימודים מותאמת וכן יוצגו דוגמאות לתכנון שיעור בכיתה המשלבת.

> למאמר

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.