עלון המשחקים
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- קהילתיות, יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, למידה במרחבי חיים, ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, ידע תהליכי, ידע עולם, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות
- סביבות למידה:
- כל הגן, מחוץ לגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- מתמטיקה: מושג המספר, תחושה מרחבית וגיאומטריה, מושגים כמותיים
- חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית, חינוך לתנועה, חינוך לשלומות, חינוך לבריאות
- מדע וטכנולוגיה: יצורים חיים – בעלי חיים וצמחים, גרמי שמיים ומזג אוויר, עולם מעשה ידי אדם, חינוך סביבתי
- שפה ואוריינות: מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה, כשירות לשונית, מכוונות לספר
- אומנויות - אומנות חזותית: טיפוח ההבעה והיצירה בחומרים, מפגשים חזותיים ודיאלוגים עם אומנות
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
אודות הפעילות
ילדים צעירים משחקים כדי ללמוד ולומדים תוך כדי משחק! המשחק לסוגיו הוא מרכיב מרכזי בסדר היום החינוכי בגן. באמצעות המשחק הילד חוקר את עצמו וסביבתו, רוכש ידע, מיומנויות וכישורים רגשיים, חברתיים, מיומנויות פיזיות ואינטלקטואליות. המשחק מאפשר לילדים התנסות יצירתית מגוונת, מפעיל את דמיונם ומאפשר עיבוד של חוויות ותחושות. המשחק מזמן מפגש בלתי אמצעי עם הסביבה, עם מגוון אפשרויות לפעילות עם חברים והצוות, מאפשר מתן ביטוי להעדפותיהם של ילדות וילדים מקדם מיומנויות ומפתח ידע בהקשר משמעותי.
