חפש ב:

העומדים מהצד - פיתוח אחריות חברתית ברשת, יסודי

קהל יעד:
תלמידים
תחום דעת:
כישורי חיים
שכבות גיל:
ה, ו
שפה:
עברית
העומדים מהצד - פיתוח אחריות חברתית ברשת, יסודי

תיאור השידור

מהו תפקידם של העדים לפעילות פוגענית בחבר? מה המשמעות של עמידה פסיבית מהצד?

השידור יעסוק ב"עומדים מהצד", ילדים ובני הנוער, העדים לפגיעה המתרחשת פנים אל פנים או במרחב הווירטואלי ויעודדם להושיט עזרה לנפגעים.

בריונות היא פגיעה מתמשכת וחוזרת על עצמה של חזק בחלש ממנו. זוהי תופעה המתקיימת בתוך הקשר חברתי ובמערך היחסים שבקבוצת השווים.‎ חשוב לזכור שמעשי הפגיעה ברשת יכולים להתבצע ביתר קלות, וחוויית הפגיעה בה עלולה להתעצם בשל האפשרות לתפוצה רחבה ומהירה של התכנים‎. משום כך להתנהגותם האקטיבית או הפסיבית של העומדים מהצד יש משמעות רבה בעת הבחנתם בפגיעה במרחבי הרשת.

מטרות

  • התלמידים יבחנו את ההבדלים בין פגיעה פנים אל פנים לבין פגיעה ברשת.
  • התלמידים ילמדו שעמידה פסיבית מהצד מאשרת את הפגיעה ומחזקת את הפוגעים.
  • התלמידים יפתחו אחריות אישית, חברתית וערבות הדדית כלפי תלמידים אחרים.
  • התלמידים ירכשו כלים לסיוע ולהגנה (שומרי סף) לתלמידים אחרים שנפגעו ברשת.

השידור מתקיים לרגל שבוע גלישה בטוחה. 

תיאור המרצה

איריס וכטל, מדריכת שפ"י (שירות פסיכולוגי ייעוצי) ארצית בנושא התנהלות מיטבית ברשת ומניעת פגיעה

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.