חפש ב:

תכניות ייחודיות בגאוגרפיה אדם סביבה

חזרה

תכנית 'מניעים את הגלגל מחדש'

תכנית 'מניעים את הגלגל מחדש'

תכנית לימודים ייחודית לכיתות ט'-י' בנושא תחליפי דלק ותחבורה חכמה, פרי שיתוף פעולה של משרד החינוך, הרשות הלאומית לתחליפי דלק ותחבורה חכמה והרשת הירוקה. התכנית נוצרה בעקבות יוזמה של משרד ראש הממשלה להקמת תכנית לאומית לתחליפי דלקים, בשיתוף משרד החינוך והרשת הירוקה.
התכנית עושה שימוש בתכנים אקטואליים ועדכניים ומעוררות דיון ושאלות על מציאות החיים כיום ועל העתיד שאנו יוצרים לעצמנו.
מסגרת התוכנית אינה מסתפקת בהעלאת שאלות אלא מכוונות את התלמידים לחשיבה ביקורתית, נקיטת עמדה ומעורבות אישית.

> מניעים את הגלגל מחדש תש"ף

לומדים עם טייסים

לומדים עם טייסים

קורס בן שלוש פגישות בתיכון לחינוך סביבתי במדרשת בן גוריון

תלמידי מגמת "גיאוגרפיה ופיתוח הסביבה" בכיתות יא-יב השתתפו בפרויקט "לומדים עם טייסים" שמופעל על ידי פורום חתני פרס נובל למצוינות בחינוך. במסגרת זו נעשתה הכרות עם עדו, טייס מסוקים בחיל האוויר. במסגרת שיעור הגאוגרפיה עדו העביר לתלמידים קורס בן שלוש פגישות על מטאורולוגיה ותעופה: כיצד משפיע מזג האוויר על תעופה, כולל דוגמאות מהארץ ומהעולם. בעיקר נעשתה הכרות עם מצבים סינופטיים ומטאורולוגיים אופייניים לאזורנו, כמו אפיק ים סוף, ערפילים, סופות חול. שיאו של הקורס היה ביקור בבסיס של חיל האוויר הסמוך לבית הספר ובמגדל הפיקוח שכלל הסבר על ההשפעה של מזג האוויר באזור על נחיתות והמראות. נערכה שיחת וידאו עם רס"ן גיל, חזאי בכיר במרכז החיזוי של חיל האוויר. לסיום הביקור הציג עדו מסוק ואפשר לתלמידים לשבת בתא הטייס ולהפעיל מעט מהמערכות המשוכללות שיש בו. את הפרויקט ליוו המורות לגיאוגרפיה הדס כהן וחנה סיון.

בשיעור האחרון ובמהלך הביקור בבסיס חיל האוויר כיבדו בנוכחותם עמי שטיינר, מנהל פורום חתני פרס נובל למצוינות בחינוך ואסא באומר, מנהל בית הספר.

בבית הספר לחינוך סביבתי בשדה בוקר מתכוונים לקיים את הקורס גם בשנה הבאה כחלק אינטגרלי מתכנית במגמת "גאוגרפיה ופיתוח הסביבה".

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.