"סיעור שאלות"
- נציג בפני הלומדים משהו מסקרן שיעורר שאלות (סרטון, טקסט קצר, חפץ, תמונה וכד'),
ונבקש מהם לנסח שאלות רבות ככל האפשר על החפץ שהוצג (כמו בסיעור מוחות). - נכתוב את השאלות בלוח שיתופי אונליין (כדוגמת Padlet), או על הלוח בכיתה ונציג את כל השאלות במרוכז.
- בקבוצות: התלמידים ימיינו את השאלות לקטגוריות לפי בחירתם.
אפשר לארגן את המידע בטבלה (להסבר על סוגי שאלות - פתוחה, סגורה ועוד). - כל קבוצה תבחר שאלה אחת שנראית להם מעניינת ביותר, כזו שירצו להשיב עליה,
ותסביר מה הופך את השאלה הזו לשאלה טובה, מסקרנת ופורייה. - כל קבוצה תציג את השאלה שבחרה ואת הנימוק שלה לבחירה.
נשתף את התלמידים בכך שבמהלך למידת הנושא, ננסה למצוא תשובות לשאלותיהם.
סימולציית ראיון
- התלמידים יבחרו דמות כלשהי (חוקר/ת, דמות מסיפור, מנהיג/ה), ויכינו שאלות לקראת ראיון עמה.
למשל: שאלות לבנימין זאב הרצל – איך חשבת על הרעיון להקים מדינה ליהודים? מה היו התגובות הראשונות שקיבלת לרעיון שלך? למה לא קיבלת את ההצעה להקים מדינה באוגנדה? וכדומה... - נקיים סימולציה שבה אחד הילדים משחק את הדמות שנבחרה,
והילדים האחרים או המורה מראיינים אותו ושואלים את השאלות שהכינו בשלב הקודם. - לאחר סיום הסימולציה אפשר לקיים דיון בשאלה –
אילו מן השאלות שהכנו היו פוריות וטובות יותר? מדוע? מה הפך אותן לשאלות טובות?