חפש ב:

הגדרת בעיות ופתרונן

למאגר הפרקטיקות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע

מטרה

שיפור יכולת התלמידים להגדיר בעיות ולהתמודד עם פתרונן.

הצעות למהלך – פתרון בעיות בכיתה

הצעות למהלך – פתרון בעיות בכיתה
  1. הגדרת הבעיה
    בעיה היא מצב שבו יש פער בין מצוי לרצוי.
    נבחר נושא ונחשוב עם התלמידים: מה המצב היום ומה המצב שאנחנו שואפים להגיע אליו?
    במצב נתון עשויות להיות מספר בעיות, ומומלץ להגדיר את כולן ולחשוב איזו מהן היא המשמעותית ביותר.
  2. חקירת הבעיה
    נשאל שאלות, נעלה השערות לגבי מקור הבעיה, ונחשוב אילו נתונים או איזה מידע יכולים
    לעזור לנו להבין אותה טוב יותר. נאסוף נתונים על הבעיה.
  3. העלאת רעיונות
    נציג מגוון רעיונות לפתרון הבעיה.
  4. הערכת הפתרון והחלטה
    נעריך את הרעיונות שהוצעו בעזרת קריטריונים, ביצוע "ניסויים קטנים", תרגילי סימולציה וכו',
    ונחליט על כיוון לפתרון ויישומו.
    בסיום התהליך יש להעריך את הצלחת היישום ולחזור לשלב 1 במידת הצורך.

עוד רעיון - ללמוד מאחרים

עוד רעיון - ללמוד מאחרים

אפשר ללמוד על פתרון בעיות שנעשה בידי אחרים, למשל על ידי ממציאים, מנהיגים, דמויות מסיפורים וכדומה, ולנתח יחד עם הכיתה את שלבי פתרון הבעיה שהדמות ביצעה.

סרטונים

60 שניות על פתרון בעיות
60 שניות על פתרון בעיות
יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.