חפש ב:

אחזור וחיבור לידע קודם

למאגר הפרקטיקות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע

מטרה

חיבור לידע קודם ואיתור פערים בבסיס הידע של התלמידים כדי להשלימם לקראת לימוד ידע חדש.

הצעה למהלך - שמש אסוציאציות

הצעה למהלך - שמש אסוציאציות

נכתוב על הלוח את הנושא שסביבו נרצה לאגד את הידע הקיים של התלמידים.

  1. נבקש מהתלמידים לומר מה הם יודעים או מה הם חושבים על הנושא, ונצייר על הלוח את הדברים שנאמרים כקרני שמש מסביב לנושא (אפשר לבקש מאחד התלמידים לצייר).
  2. במהלך הרישום נבקש מהתלמידים להעריך ולסווג את הידע:
    – האם פריט המידע הזה מחדש לעומת מה שכבר כתוב?
    – האם פריט הידע מנוגד או משלים דברים שכבר כתובים?
    – לאיזה אזור בשמש התשובה האחרונה שייכת?
    – ליד איזו "קרן" שכבר כתבנו כדאי להוסיף אותה?

הצעה למהלך - שגרת החשיבה יר"ל (יודע/ת, רוצה לדעת, למדתי)

שגרת החשיבה יר"ל (יודע/ת, רוצה לדעת, למדתי)

נרשום את הנושא בראש הדף ומתחתיו נצייר טבלה בת 3 עמודות (מימין לשמאל) –

  • יודע/ת: רשמו את כל מה שאתם יודעים על הנושא
  • רוצה לדעת: רשמו מה אתם/אחרים רוצים לדעת על הנושא
  • למדתי: בסיום היחידה רשמו מה למדתם על הנושא 

עוד רעיון

עוד רעיון

שגרת חשיבה: חבר, הרחב, אתגר

שימו לב שבשגרת חשיבה זו, החיבור לידע קודם נעשה תוך כדי הלמידה או בסיכומה:
– חבר: איך הידע והרעיונות שהוצגו מתחברים למה שכבר ידעת?
– הרחב: אילו רעיונות חדשים קיבלת שהרחיבו או דחפו את החשיבה שלך בכיוונים חדשים?
– אתגר: מה עדיין מאתגר או מבלבל? אילו שאלות או תהיות יש לך כעת?

סרטונים

יצירת מפות חשיבה
יצירת מפות חשיבה
יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.