חפש ב:

העמקת ההיכרות עם התלמידים

למאגר הפרקטיקות
  מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     קשר מורה תלמיד/ה

מטרה

העמקת ההיכרות בין המורה לתלמיד במהלך השנה בהיבטים שונים.

הצעות למהלך

הצעות למהלך

כף היד שלי

  1. נחלק לכל תלמיד/ה ציור של כף יד או נבקש מהתלמידים לצייר את כפות הידיים שלהם.
  2. במרכז כף היד הם יכתבו: מה אני אוהב/ת?
  3. נערוך סיעור מוחות ונכתוב מגוון קטגוריות אפשריות על הלוח.
    למשל: ספר, דמות, חג, חפץ, שיר, סרט, מקום בארץ, מקום בעולם, מאכל אהוב וכדומה.
  4. כל תלמיד/ה מתבקש/ת לבחור 5 קטגוריות ולהשלים את התשובה לכל קטגוריה על אצבעות כף היד האישית.
  5. במהלך השנה, מדי חודש נחזור על הפעילות ונבחר קטגוריות אחרות.

כפות הידיים שלנו

  1. כהמשך לפעילות 'כף היד שלי': במליאה, נציין קטגוריה מסוימת
    וכל התלמידים שבחרו בה יוזמנו לשתף במה שכתבו ביחס אליה.
    לדוגמה: כל מי שבחר את הקטגוריה "חג", ישתף מהו החג האהוב עליו ביותר ומדוע.
  2. נתייחס לדומה ולשונה בדברים שהוצגו על ידי תלמידים שונים ונעודד הקשבה וריבוי דעות.
  3. אפשר לשמור את "כפות הידיים" בתיקייה אישית או לתלות על לוח בכיתה.

משחק ניחושים

אופציה נוספת: לאחר הכתיבה האישית ולפני השיתוף במליאה,
אפשר לתלות את כפות הידיים על אחד הקירות בכיתה או להניח אותן על הרצפה ולשבת במעגל מסביבן,
ולאפשר לילדים לנחש למי שייכת כל כף יד לפי התשובות שכתבו על כפות הידיים.

שיחה אישית

במשך השנה אפשר להשתמש בכפות הידיים שהילדים ציירו בתור בסיס לשיחה אישית.
להציע לתלמידים להתבונן במה שכתבו בתחילת השנה ולחשוב יחד: האם האהבות שלהם השתנו?
מה נוסף? מה כבר לא אקטואלי? מדוע?
אפשר להציע להם להכין כפות ידיים חדשות כל כמה זמן, ובסוף השנה להתבונן בתהליך שעברנו.

מושיטים יד

על מנת שהמורה י/תכיר טוב יותר את התלמידים ואת החוזקות שלהם, באחת הפעמים שבה חוזרים על הפרקטיקה, אפשר לבחור את הנושא ערבות ההדדית:

  1. כל אחד יוכל לכתוב באצבעות כף היד נושאים ותחומים בהם ישמח להגיש עזרה לחברים.
  2. לאורך השנה, תלמיד שיזדקק לעזרה בתחום מסוים, יוכל לפנות למאגר הידיים ולראות לאיזה חבר הוא יכול לפנות בנושא.
  3. המורה תבקש מהתלמידים לשתף אותה כשזה קורה, לשם משוב ופרגון ל"עוזרים" ולשם סיוע נוסף ל"נעזרים" במידה ויש צורך בכך.

עוד רעיון

עוד רעיון

תמונת ילדות

להעמקת ההיכרות של המורה עם התלמידים, ולהעמקת ההיכרות בין התלמידים לבין עצמם, אפשר לבקש בתחילת השנה מכל התלמידים להביא תמונות שלהם מהילדות, ומדי פעם להציג תמונה אחת בכיתה, התלמידים ינסו לזהות במי מדובר, ולאחר שגילו, נזמין את התלמיד/ה שבתמונה לספר משהו על ההקשר שבו היא צולמה או לשתף בזיכרון ילדות שמתקשר לתמונה.

סרטונים

ליקויי למידה: כל ילד הוא פלא
ליקויי למידה: כל ילד הוא פלא
כל ילד צריך גיבור
כל ילד צריך גיבור
יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.