חפש ב:

מפגש מורה – תלמיד/ה

למאגר הפרקטיקות
מפגש מורה – תלמיד/ה
  מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     שותפויות להצלחת התלמידים

פרקטיקה בבדיקה

מטרה

קיום "ימי תלמידים" שאליהם יתארגנו התלמידים מבעוד מועד ויירשמו למפגש אישי עם מורה שהם מעוניינים לפגוש, לשוחח איתו ולשתף אותו בתחושות, במשאלות ובקשיים. בשיחות אלו המורים והתלמידים זוכים לרגעי נחת, קרבה ואכפתיות אשר עשויים להשפיע לטובה על מערכת היחסים בכלל ועל מערכות היחסים שבבסיס תהליכי ההוראה-למידה בפרט.

הצעות למהלך

הכנה: צוות בית הספר יתכנן יחד מבנה פגישות בית-ספרי אשר יאפשר לתלמידים ליזום שיחות עם מורים. חשוב לברר את המוטיבציה של הצוות לקיום הפגישות, לחשוב על הערך המוסף שלהן בעבור התלמידים והצוות ולתכנן את מהלך היום באופן שיהיה נוח לצוות ונגיש לתלמידים. יש לתאם את מועדי השיחות ולפרסם אותן מבעוד מועד. לפני יום השיחות כדאי לקיים בכיתות הסברה והדרכה לגבי התהליך. חשוב גם לשתף ולעדכן את ההורים.

יום שיחות: מומלץ שהשיחות יתקיימו בסוף יום הלימודים או בשעות אחר הצוהריים. תלמידים שמעוניינים להיפגש עם מורה או עם כמה מורים יירשמו מראש ידנית או במחשב. רשימת הבקשות תתקבל עד למועד שנקבע, ייערך שיבוץ לשיחות, ותכנון המפגשים יימסר למורים ולתלמידים. מומלץ להקצות כעשר דקות לפגישה ולאפשר למורה מעט זמן בין פגישה לפגישה לסיכום הדברים בכתב למטרת המשך מעקב.

שעון פגישות: המורים יושבים בכמה חדרים במעגל שולחנות, והתלמידים עוברים ממורה למורה. בתחילת כל פגישה נברך את התלמיד/ה (טוב שהגעת, משמח אותי שאנחנו מצליחים להיפגש) לפי המורה ומערכת היחסים עם התלמיד/ה.

מניפת (מ)שאלות: אפשר להכין מראש מניפה עם שאלות/משאלות ולתת לתלמיד/ה לבחור למה להתייחס, בדגש על מתן אפשרות לתלמיד/ה להתבטא בחופשיות. למשל: יש משהו שהיית רוצה לספר לי לגבי הלימודים במקצוע שלי? משהו שיכול לעזור לך בשיעורים שאני מלמד/ת? משהו שעשוי לקדם אותך במקצוע שלי? משהו שהיית רוצה להגיד לי? רעיון לנושא שהיית רוצה ללמוד במקצוע שלי? מה היית רוצה שיקרה עד סוף המחצית/השנה? תחום שמסקרן אותך במיוחד? תחום שקשה לך במיוחד?

סיום: בתום המפגש נסכם, נביע הערכה לילד/ה ולדברים שנאמרו, נודה לתלמידים על קיום השיחה ונאפשר להם להודות גם לנו.

טיפים

טיפים

– כדאי להיערך מראש למערכת מפגשים מסודרת ולאפשר לתלמידים פעילות חוץ-לימודית או חברתית לצד הפגישות.

– כדי להקל על העומס שעלול להיווצר על המורים, חשוב להקפיד על עמידה בזמנים.

– מומלץ לקבוע את המפגשים ביום פעילות חגיגי לקראת חג (למשל: "עושים סדר" – לקראת פסח) או במועד משמעותי אחר כמו סיום מחצית וקבלת תעודה.

יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.