חפש ב:

פרקטיקות לעידוד אישי למעורבות חברתית ואזרחית

למאגר הפרקטיקות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     חינוך לערכים

מטרה

לעודד ולקדם מעורבות חברתית בקרב ילדים ובני נוער.

הצעות למהלך

הצעות למהלך

1. נפתח בהשמעת שיר המתייחס לסוגיות חברתיות. לדוגמה:

נקיים שיח בעקבות השיר – מה הוא מעורר בנו? אילו תחושות, רצונות, מחשבות?

2. לחילופין או כהמשך אפשר לצפות בסרטון המתייחס לצרכים וליוזמות חברתיות ולקיים שיח בעקבותיו.
לדוגמה:

שאלות לדיון: כיצד באה לידי ביטוי המעורבות החברתית בשיר/בסרטון? (אמירות, מעשים, התנהגויות);
מי השותפים למעורבות החברתית? (נותנים, מקבלים, הסביבה);
במה תרמה המעורבות החברתית? (לנותנים, למקבלים ולסביבה).

3. נבקש מהתלמידים לענות על שאלון אישי כדי לחדד את עמדותיהם האישיות ואת הפעולות האפשריות כתגובה למצבים שונים. שאלון לדוגמה: אכפת לי / לא אכפת לי
4. נסכם בעזרת התייחסות לשאלות כגון:

  • איזו מציאות חברתית משתקפת בסרטונים, בשירים או בכתבות?
  • אילו תחושות עולות בכם לנוכח תמונת המציאות הזו?
  • האם צרכים בסיסיים של חלשים בחברה אמורים להטריד אותנו? מדוע?
  • באיזו חברה אנחנו רוצים לחיות?
  • באיזו מידה אנחנו מחויבים לסייע וכיצד?
  • מה תפקידה של החברה או המדינה במילוי צורכי הפרטים שבתוכה?
  • באילו תחומים לדעתכם יכולים בני נוער להיות מעורבים ולהשפיע על עיצוב החברה?

אפשר גם - יום המעשים הטובים

אפשר גם - יום המעשים הטובים

1. לקראת יום המעשים הטובים, נקיים שיעור סביב השאלה: מהו מעשה טוב? 
(ראו מערך שיעור באתר תרבותil)
2. נחשוף בפני התלמידים אפשרויות שונות להתנדבות מתוך אתר המיזם.
3. נבחר פעילות כיתתית ונבצע אותה ביום המעשים הטובים.

סרטונים

לשחק על המים
לשחק על המים
שרשרת מעשים טובים
שרשרת מעשים טובים
פרסומת תאילנדית – לתת
פרסומת תאילנדית – לתת
יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.