חפש ב:

למידה מאי-הצלחות ככלי מעצים למידה

למאגר הפרקטיקות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     פיתוח מיומנויות

מטרה

התלמידים ירכשו "תבנית חשיבה מתפתחת" אשר תאפשר להם לזהות מצבי אי-הצלחה או קושי כזמניים, ולתרגם אותם למניע פנימי המדרבן לשוב ולנסות.

הצעות למהלך

הצעות למהלך

איך נקנה לתלמידים תבנית חשיבה מתפתחת? בעזרת מודל – "לקחת את עצמי בידיים"

1. נזמין את התלמידים להיזכר במקרה בו חוו אי הצלחה
2. מבלי לשתף בפרטי המקרה, נזמין את התלמידים לשתף בתחושות שעלו בהם בעזרת השאלות המנחות הבאות:

  • כיצד הרגשתם?
  • מה חשבתם?
  • מה עזר לכם להמשיך ולנסות שוב?
  • מה קידם אתכם?

 3. נשקף את מנעד הרגשות, ניתן תוקף לתחושות, נסכם ונדגים כיצד כולנו נעים בין הרצון לוותר ולהיכנע לבין הרצון לשוב ולהתמודד בנחישות.
4. נקיים דיון -

  • מי או מה משפיע על החלטתכם אם להמשיך לנסות או לוותר?
  • מה דעתכם על המשפט הבא מאת מלקולם פורבס: "כישלון הינו הצלחה, אם לומדים ממנו!"

במהלך הדיון נעודד את התלמידים להתיידד עם המסר שקושי, אי-הצלחה או כישלון אינם מצב קבוע, וכי תמיד ניתן לעשות משהו כדי להיחלץ מהם, להמשיך בדרך ולהצליח. מומלץ לעודד אותם להאמין בכוחותיהם ולזכור שמכל כישלון וקושי, אפשר לצמוח.

לקחת את עצמי בידיים: הכרת הכלי ודוגמאות.

אפשר גם

אפשר גם
  • נזמין את התלמידים לנסח או לצייר "היגד מעודד". היגד שמדבר על כך שאנחנו תמיד בדרך להצליח או לפחות להשתפר, למשל -
    "עדיין לא הגעתי, אבל אני בדרך"
    "אמשיך לנסות עד שאצליח"
    "גם אם הצלחתי בחלק מהמשימה, זו בכל זאת הצלחה"
    "השתדלתי, ועל זה כבר מגיע לי כל הכבוד."
  • את ההיגדים נאסוף בקופסא מיוחדת -
    במהלך השנה, באופן קבוע, רגע לפני חלוקת מבחנים או עבודות בכיתה, נזמין תלמיד שיוציא מהצנצנת "היגד מעודד", יקריא אותו לכולם, נשוחח על המסר ורק אז נמשיך בחלוקה.

סרטונים

הבמבוק הסיני
הבמבוק הסיני
נושא הדליים
נושא הדליים
יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.