חפש ב:

הבעת רגשות ומחשבות במגוון ערוצים

למאגר הפרקטיקות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     פיתוח מיומנויות

מטרה

לעזור לתלמידים לזהות את רגשותיהם ואת מחשבותיהם במצבי חיים שונים ולהביע אותם בדרכים מגוונות ויצירתיות הנכונות להם.

הצעות למהלך

הצעות למהלך

רגע, מרגישים!

כלי לזיהוי מחשבות או רגשות שצפים בתלמידים בעקבות התנסות בשיעור.

במהלך ההוראה, במפגש של התלמידים עם תוכן, אירוע או דמות, או כשהמורה חש/ה שעולה צורך בכיתה,
נעצור את השיח, ונדגיש שאנחנו עוצרים לשם בירור רגשי והבעה אישית בעזרת תרגול של: "רגע, מרגישים!"

  • נעודד את התלמידים לשתף, במילה אחת או שתיים: איזה רגש התוכן, האירוע או הדמות העלו בהם?
  • השיתוף מתנהל בזוגות. ההנחיה היא להקשיב תוך לגיטימציה למגוון רגשות והימנעות משיפוטיות. 
  • לשיקול דעת המורה, ניתן לאסוף את מנעד הרגשות שהתוכן או הדמות עוררו בתלמידים
    תוך רישום על גבי הלוח או בעזרת ענן רגשות שניצור באמצעות - wordart
  • בגיל הצעיר מומלץ להכין "קיר רגשונים"
    (אימוג'ים ושם הרגש) לעזרת הילדים בשליפת הרגשות.

אפשר גם

אפשר גם
מתקבלים ברגש

בתחילת היום המורה מקבל/ת את פני התלמידים אחד אחד בפתח הכיתה. 
על הקיר בכניסה תלוי שלט ועליו שלושה ביטויים גרפיים לרגש. 
כל ילד/ה מצביע/ה על הרגש שמאפיין אותם באותו רגע, 
והמורה ממלילה את שם הרגש (אתה שמח, את דואגת, אתה כועס...) והילד נכנס. 
לחילופין ניתן לקחת פתק רגשות ותלמיד המעוניין שהמורה תדע מהו הרגש איתו הגיע לכיתה, יניח את הפתק על שולחנה (מתאים לילדים צעירים בכיתות א-ב).

סרטונים

איך לנהל דיון רגשי בכיתה
איך לנהל דיון רגשי בכיתה
הבעת רגשות בגן
הבעת רגשות בגן
יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.