חפש ב:

התנהלות ברשתות חברתיות

למאגר הפרקטיקות
  מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     שותפויות להצלחת התלמידים

מטרה

להעניק להורים, למורים ולתלמידים כלים שיסייעו לתלמידים להפעיל שיקול דעת והשהיית תגובה לפני פרסום ברשת.

במחשב"ה תחילה

במחשב"ה תחילה

לאורך השנה, כאשר יעלו נושאים הקשורים לפגיעות רשת (בין התלמידים או אירועים שפורסמו בתקשורת), נוכל להזמין את הילדים לדון באירוע ולבדוק יחד באיזו מידה נעשה שימוש בכלי המוצג להלן: 

לפני כל פרסום ברשת (לייק, שיתוף, תגובה) נפעל במחשב"ה תחילה:
מ - מהימן - האם מה שאפרסם הוא מהימן ואמיתי?
ח - חברי - האם המעשה הוא חברי ועוזר למישהו או למשהו? האם מה שאפרסם עלול לפגוע בי או באחרים?
ש - שיתוף - האם הייתי מוכן לשתף את ההורים? שהורי יראו מה שאפרסם?
ב - בטוב - האם הפרסום נשלח בטוב? האם מה שאפרסם עוזר ומועיל?
ה - הכרחי - האם הפרסום הוא הכרחי?

אם עניתי כן? לחצתי ואם לא?... אז לא!
כל מעשה במחשבה תחילה... כל קליק או LIKE במחשב"ה תחילה...

נחלק לתלמידים סימנייה אותה יצמידו לטלפון הנייד (קובץ סימנייה על המילה).
הסימנייה תזכיר להם לעצור ולחשוב היטב לפני שהם משתפים מסר, תמונה או סרטון.
נציע להם לשתף במקרים שבהם פרסמו תכנים במחשב"ה תחילה
ובמקרים בהם לא הפעילו שיקול דעת לפני שיתוף והפצה.

עוד רעיון

עוד רעיון

#האצבעות_יודעות

#האצבעות_יודעות כלי שמאפשר לתלמידים לזהות שמנסים לפגוע בהם דרך הרשת.
לאורך השנה, כאשר יעלו נושאים הקשורים לפגיעות רשת (בין התלמידים או אירועים שפורסמו בתקשורת), נוכל להזמין את הילדים לדון באירוע ולבדוק יחד באיזו מידה יש בו סימנים מטרימים לפגיעה אפשרית.

סרטונים

הפצת תמונה בעלת אופי מיני
הפצת תמונה בעלת אופי מיני
UNDO – מנקים אחריך את הרשת
UNDO – מנקים אחריך את הרשת
#לא_עומדים_מהצד
#לא_עומדים_מהצד
יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.