חפש ב:

הכרת שמות התלמידים

למאגר הפרקטיקות
  מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     קשר מורה תלמיד/ה

מטרה

יצירת יחסי קרבה בין המורה לתלמידים ובינם לבין עצמם.

הצעות למהלך

הצעות למהלך

כל ההצעות שלהלן מתאימות למשחק משותף במעגל. המורה יכול/ה להתחיל כדי לשמש דוגמה:

כדור-שם 

  1. כל משתתף בתורו אומר את שמו ומוסר את הכדור למשתתפ/ת אחר/ת במעגל.
  2. מתמסרים עד שהכדור עבר אצל כולם וכל המשתתפים אמרו את שמותיהם.
  3. אפשר לקיים סבב שמות משפחה.

כדור צמר

  1. כל משתתף בתורו אוחז בחוט, אומר את שמו וזורק את כדור הצמר לתלמיד/ה אחר/ת.
    כל מי שהכדור כבר עבר אצלו, ממשיך להחזיק את החוט בידיים. נוצרת רשת של קשרים בין כל הקבוצה.
  2. מסיימים את המשחק כאשר כל הילדים במעגל אוחזים בחוט.
  3. אם רוצים להמשיך, עוברים לשמות משפחה – ממשיכים לאחוז את החוט ביד אחת, ותופסים את כדור הצמר ביד הפנויה כאשר מישהו מוסר לנו ונוקב בשם המשפחה שלנו...

שרשרת זיכרון

  1. המורה אומרת את שמה, היושבת לצידה אומרת את שמה ואת שם המורה.
  2. המשתתף הבא אומר את שמו ואת שמות הקודמים לו במשחק וכן הלאה.

זיכרון ותנועה 

  1. המשתתף הראשון אומר את שמו תוך הוספת תנועה מלווה (רותי+מחיאת כף).
  2. כל הקבוצה תאמר את השם בקול ותחקה את התנועה.
  3. המשתתף הבא מציג את שמו+תנועה, והקבוצה חוזרת עליו ועל השם הקודם+התנועות המתאימות
    (תומר+משיכה באוזן, רותי+רקיעה ברגל).
  4. ממשיכים עד שכל המשתתפים הציגו את שמם.

קצב שתיים:

  1. המורה אומר/ת את שמה פעמיים בתוספת שתי מחיאות כף (יפית, יפית, שתי מחיאות כף).
  2. אחר כך היא תאמר את שמה, שם תלמיד והתנועה (יפית, ירון, שתי מחיאות כף).
  3. התלמיד הבא אומר את שמו+שתי מחיאות כף, ואת שמו ושם חבר כנ"ל וכן הלאה עד שכל השמות נאמרו

קצב בתנועה

  1. המורה משמיע/ה שיר עם תנועה מלווה וכולם חוזרים אחריה.
  2. לפתע עוצר/ת את השמעת השיר ומכריז/ה על האות האחרונה במילה בה נעצר השיר.
  3. כל מי ששמם מתחיל באות זו מגיעים למרכז החדר. ממשיכים להשמיע את השיר, עוצרים ומכריזים על אות וכן הלאה.

חידון

  1. מתאים להיכרות ראשונית בתחילת שנה:
    משתתף אחד רושם את שמו ברמזים על הלוח, למשל בעזרת:
     גימטריה של השם (5+70+50 = נעה),
     איור שמרמז עליו (עץ תמר לילדה בשם תמר),
    מילה נרדפת לשם (שתיל כרמז לשם נטע) וכדומה.
  2. שאר הכיתה מנסה לגלות את השם בעזרת שאלות.
  3. מי שגילה מגיע ללוח, רושם את שמו ברמזים וכך הלאה.

תפזורת

  1. המורה כותבת את שמה ואת שם משפחתה על הלוח.
  2. התלמידים ניגשים בזה אחר זה ורושמים את שמם הפרטי כך שיתחבר אל אחת מהאותיות שכבר על הלוח,
    ולאחר שכולם נרשמו משלימים מסביב אותיות אקראיות כמו בתפזורת.
  3. מקיפים כל שם במסגרת או מסמנים בצבעים (מרקרים), ליצירת תפזורת כיתתית.

אפשר גם - תמונה כיתתית

אפשר גם - תמונה כיתתית

אפשר לצלם או ליצור תמונה כיתתית, לכתוב את שמות התלמידים והמורה (כדאי להוסיף ליד כל שם את תאריך יום ההולדת), לתלות את התמונה בכיתה או לשלבה בווטסאפ הכיתתי.

טיפים

טיפים

להיכרות מעמיקה יותר, אחרי שכבר זוכרים את השמות, אפשר לבקש מהתלמידים להביא תמונות מהילדות ומדי פעם להציג תמונה והתלמידים ינסו לזהות במי מדובר.

בשיחות האישיות אפשר ליצור רשימה של חפץ, תחביב, אירוע או מאכל שמאפיין כל תלמיד/ה ומדי פעם לנקוב בשם חפץ/תחביב מסוים ולבקש שיזהו במי מדובר.

יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש הצעה לפרקטיקה מקורית שמציתה את הדמיון, מעשירה את הלמידה בכיתה ומקדמת הוראה איכותית
שלחו אלינו אותה!

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.