חפש ב:

כתיבת תעודות

למאגר הפרקטיקות
  ניהול ההוראה והחינוך     הערכה ומשוב

פרקטיקה בבדיקה

מטרה

ריכוז מידע אודות הידע, המיומנויות והערכים שהתלמידים רכשו, ומתן הזדמנות לשיח שיוביל להעצמת התלמיד/ה.

הצעות למהלך

הצעות למהלך

הערכה מעצבת

  1. איסוף מידע- נאסוף את כל המידע הרלוונטי אודות התלמיד/ה:
    מבחנים, עבודות, פרזנטציות, תוצרי פרויקטים, סיכומי שיחות אישיות וכדומה.
  2. שיח מקדים- נקיים שיח עם כל השותפים: מורים מקצועיים, צוות ייעוצי, שיחה אישית עם התלמיד/ה,
    שיחת הורים – במטרה להעריך את התהליכים שהתלמידים היו שותפים להם במהלך התקופה החולפת.
  3. חוזקות ויעדים- נזהה ונמשיג את מוקדי החוזק של התלמיד/ה,
    ונגדיר יעדים לקידום בתקופה הבאה (רצוי בשיתוף התלמיד/ה).
  4. הפקת התעודה- נפיק את מסמך התעודה שיציג את המידע הרלוונטי. להלן דוגמה אפשרית אחת לארגון מסמך ההערכה:
  • המסמך ייפתח בפסקה מהמחנכ/ת לתלמיד/ה שתיכתב בנימה אישית.
  • בהתאם להחלטה הבית ספרית, יינתנו משובים מילוליים או מספריים בכל מקצוע.
  • מומלץ להכניס לתעודה גם פעילות בלתי-פורמלית, כדי לקבל תמונה שלמה של חיי התלמיד/ה:
    מועצת תלמידים, פעילות בוועד כיתה, השתתפות פעילה בטקסים בית-ספריים/עירוניים,
    תרומה מיוחדת בטיולים, סיוע למורים או לחברים, השתתפות בנבחרת שייצגה את בית הספר
    בתחרות עירונית/ארצית/בינלאומית, התנדבות בקהילה וכדומה.
  • המסמך יסתיים בפסקה שהתלמידים כתבו לעצמם: מה אני מאחל/ת לעצמי לשנה הבאה?

עוד רעיון - תלקיט הערכה

עוד רעיון - תלקיט הערכה

במקום תעודה "רגילה" עם ציונים מספריים, אפשר לבסס בבית הספר מנהג של תלקיט הערכה. תלקיט ההערכה יכלול את הרכיבים הבאים (כולם או חלקם, לפי החלטת צוות בית הספר):

  1. כל תלמיד ותלמידה יקבלו בנקודות הזמן עליהן יחליט הצוות החינוכי קלסר או תיקייה שבתוכם משוב מילולי מכל אחד מהמורים שאצלם למדו בשנה זו.
  2. כל משוב-מורה מכיל דף אחד המחולק לשניים: בראש הדף פסקה המתארת את התכנים שנלמדו בשיעור במהלך השנה (תוכן משותף לכל תלמידי הכיתה), ובהמשך פסקה אישית מהמורה לתלמיד/ה עם התייחסות להישגים, חוזקות ונקודות לשיפור.
  3. נוסיף דף ברכה ואיחולים מההורים, דף של משוב עצמי שהתלמידים כותבים לעצמם (בשיעור חינוך או בסיוע המורה כחלק משיחה אישית), ואפשר גם מכתב הערכה מחבר/ה קרוב/ה מהכיתה.
  4. התלקיט יכיל גם מכתב אישי מהמחנכ/ת שיתייחס להיבטים לימודיים, חברתיים ורגשיים ויביע אמונה בכוחות וביכולת של התלמידים להתקדם ולצמוח.

סרטונים

תעודות מכל הלב, ביה"ס אמי"ת קרוב
תעודות מכל הלב
בלי מבחנים, ציונים או תעודות
בלי מבחנים, ציונים או תעודות
יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.