חפש ב:

משוב מקדם למידה לחברים

למאגר הפרקטיקות
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     פיתוח מיומנויות

מטרה

לחזק את יכולת התלמידים לתת משוב חיובי זה לזה, ולהדק את הקשרים ביניהם לשם גיבוש הכיתה כקבוצה.

הצעות למהלך

הצעות למהלך

חברים למשוב

  1. נכין פרחי נייר גזורים כמספר ילדי הכיתה. במרכז כל פרח נרשום את שם התלמיד/ה. התלמידים יתבקשו לכתוב לכל אחד מחבריהם דבר חיובי על התנהגותם בלמידה, כלפי חבר/ה או כלפי הקבוצה (לעל-יסודי אפשר לעבוד עם פתקים צבעוניים במקום פרחים). יש לעודד כתיבה לכל תלמיד מתלמידי הכיתה, גם לתלמידים פחות מקובלים חברתית.
  2. נדגיש בפני התלמידים כי אנחנו עוסקים במתן משוב חיובי כמנוף לצמיחה ולהעצמת נקודות הכח שבכל אחד. וכי קביעת נורמות של מתן משוב חיובי תורמות ליצירת אקלים כיתה חיובי. יש להשגיח ולהיזהר שהמשוב לא יהפוך לשלילי כי אז נפסיד את מטרת הפעילות.
  3. נזמין תלמידים שרוצים בכך לשתף במשהו שכתבו להם והם אהבו, למדו ממנו משהו על עצמם, או לשתף במשהו שהם לוקחים איתם מהפעילות כאתגר לעתיד.
  4. אפשר לסיים בשאלות רפלקטיביות כגון אילו דברים חדשים למדת על עצמך במהלך הפעילות? אילו מסקנות ילוו אותך בעקבות הפעילות?

כדאי לזכור

כדאי לזכור

המשוב נוכח כמעט בכל סיטואציה אנושית. הדרכים שבהן אדם או קהילה מגיבים על מעשינו, הן מנוע חשוב ומרכזי ללמידה ולבניית אישיות וזהות. הקהילה או פרטים בתוכה נותנים לנו משוב בלתי פוסק על התנהגויות, דעות, אופני לבוש וסגנון, ידע, כישרון ומיומנות.

משובים עשויים להיות מודעים ומתוכננים או מקריים וספונטניים. המשוב הוא מפתח מרכזי בכינון הזהות ובהעצמתה. היעדר משוב יוצר קושי ממשי בהתפתחות הידע ובגיבושו, והוא עשוי לרמז על התעלמות או אדישות.

סרטונים

שלושה סוגי משוב,  מכון ברנקו וייס
שלושה סוגי משוב, מכון ברנקו וייס
יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.