חפש ב:

שילוב הערכה מתוקשבת בהוראה

למאגר הפרקטיקות
  ניהול ההוראה והחינוך     הערכה ומשוב

מטרה

פיתוח האוריינות הדיגיטלית של התלמידים בלמידה ובהיבחנות בסביבות מקוונות עם תוכן בתחומי הדעת.

הצעות למהלך

הצעות למהלך

פעילויות הערכה בתחומי הדעת המתבצעות באמצעות כלים דיגיטליים מאפשרות למורה למפות בקלות את ידע הלומדים בשלבי הלמידה השונים. הפעילויות בתחומי הדעת כוללות סימולציות וכן משוב מידי לתלמידים. הפעילויות מטפחות מיומנויות בתחום הדעת וכן מיומנויות דיגיטליות. מאגר משימות הערכה בסביבה דיגיטלית זמין לכלל התלמידים והמורים ומתעדכן בכל שנה.

חשוב לדעת
משימות אורייניות מתוקשבות זמינות לכיתות ב'-ה' בשפת אם עברית או בשפת אם ערבית,
ולכיתות ז'-י' בתחומי הדעת: שפה, מתמטיקה, מדע וטכנולוגיה, גאוגרפיה-אדם סביבה בעברית ובערבית.
חובה לכל המורים בתחומי הדעת הללו לבצע את המשימות במהלך השנה לפי לוח הגאנט השנתי של משרד החינוך.

הצעות למהלך

הכנה מוקדמת מבחינה טכנולוגית: מחשבים וסיסמאות

  • נדרש מחשב ומקרן למורה, ומחשב לכל תלמיד/ה.
  • נוודא שלכל תלמיד/ה סיסמת הזדהות אחידה של משה"ח.
  • את רשימת הסיסמאות הכיתתית ניתן לקבל במזכירות בית-הספר.
  • כל תלמיד/ה יכול/ה לקבל סיוע ממוקד הסיסמאות 6552* כל יום בין השעות 7:30-22:00 וביום שישי בשעות הבוקר

הכנה מוקדמת של המורה לקראת השיעור

נסייר בסביבות המקוונות ונבחר משימות הערכה מסוימות המתאימות לרצף הלמידה הכיתתי בתחום הדעת.
למידע, הנחיות ופרטים לתמיכה ולסיוע הכנסו למשימות אורייניות מתוקשבות.
נכיר את הסמלים הנפוצים בסביבת הלמידה המקוונת כדי להיערך לשאלות התלמידים.
נשמור ונשלח את דף ההנחיות לתלמידים – כניסה לביצוע משימות ללא ניהול למידה.
 
שלבי הפעילות

  1. פתיח והשראה
    נציג לתלמידים את החשיבות של בניית מיומנויות דיגיטליות כמפתח להצלחה בעולם העבודה והאקדמיה העתידי, ואת חשיבות טיפוח מיומנות למידה בהכוונה עצמית ככלי לצמיחה והתפתחות אישית
  2. הצגת משימת ההערכה
    נפתח את משימת ההערכה שבחרה המורה בסביבה המקוונת על המסך בכיתה ונציג אותה לתלמידים.
    בהצגת הסביבה כדאי לשים דגש על:
  • כניסה לסביבה המקוונת להקיש במנוע חיפוש כמו גוגל ״משימות אורייניות מתוקשבות״ או לשלוח את הקישור לתלמידים.
  • הזדהות בכניסה לסביבה ויציאה מסודרת מההזדהות האישית של התלמיד/ה בסיום המשימה.
  • להכיר את ארגון הסביבה וסמלילים המאפשרים פעולות וניווט בה.
  • איתור ובניית משמעות מהייצוגים שמופיעים במשימה כמקורות מידע (גרף, תמונה, איור, טקסט וטבלה).
  • אופן הפעלת סימולציה המשולבת במשימה (במידה והמשימה כוללת אותה).
  • אופן הגשת המשימה למורה דרך הסביבה המקוונת.
  • תלמידים יקבלו הערכה על ביצוע המשימה מהמערכת בשאלות סגורות ומשוב מילולי מהמורה בשאלות פתוחות, ומורה יקבל דוחות מפורטים על איכות ביצוע המשימה, זמן ביצוע ומספר נסיונות למענה.
  1. ליווי התלמידים ותמיכה בהם
    נלווה את התלמידים בהנחיה ובתמיכה בעת ביצוע המשימה בכיתה לפני שנשלח אותם לבצע משימות בבית.

אפשר גם

אפשר גם

מורים המלמדים בכיתות בית-הספר העל-יסודי יכולים להשתמש בסביבת המוודל של משרד החינוך למשימות הערכה חלופית במספר תחומי דעת.
הסביבות המקוונות מהן תוכלו לבחור הן:

ניתן להזמין עותק מהסביבה הרצויה לכיתתכם כאן.
בנוסף, ניתן להזמין סביבת מקוונת להערכה חלופית ללא תוכן בתחום הדעת. הסביבות המקוונת לצפייה לפניכם:

לסביבות אלה המורים יכולים להוסיף הנחיות ממוקדות בתחום הדעת.

כדאי לזכור

כדאי לזכור

הערכה בכלים דיגיטליים מאפשרת למורה לפתח את האוריינות הדיגיטלית של התלמידים ומעודדת אותם לעסוק בפתרון בעיות, לנתח סימולציות וללמוד באופן אינטראקטיבי ומזמין.

 העמדנו מוקד סיוע טלפוני ייעודי הזמין למורים בכל יום בין השעות 7:30-22:00 וביום שישי בשעות הבוקר בטלפון 6552*

כמו-כן, מומחית טכנו-פדגוגית עומדת לרשות המורים

לשאלות במסגרת 'שיעור פרטי מקוון' בתיאום מראש.

סרטונים

הדרכה משימות אורייניות מתוקשבות
מדריך משימות אורייניות מתוקשבות
מטלת ביצוע במדעי החברה
מטלת ביצוע במדעי החברה
חלופות בהערכה במוודל-הסטוריה
חלופות בהערכה במוודל-הסטוריה
יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש הצעה לפרקטיקה מקורית שמציתה את הדמיון, מעשירה את הלמידה בכיתה ומקדמת הוראה איכותית
שלחו אלינו אותה!

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.