חפש ב:

שיחה סביב שאלון אישי

למאגר הפרקטיקות
שיחה סביב שאלון אישי
  מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     קשר מורה תלמיד/ה

פרקטיקה בבדיקה

מטרה

שיחה אישית לביסוס יחסי קרבה ואכפתיות בין המורה לתלמידים, להעמקת ההיכרות ולשם שיתוף.

הצעות למהלך

קלפי שאלות: נכתוב 10 שאלות/משפטים על גבי קלפים. לדוגמה:

שאלות ישירות: איך אני מרגיש/ה היום? מקרה משמח שקרה לי; מקרה עצוב שקרה לי; משהו מרגיז שקרה לי; מקרה מבלבל שקרה לי; בעיה שאני מתמודד/ת איתה; חוג או פעילות שאני אוהב/ת; מה חדש במשפחה שלי? מה חדש ביני לבין החברים שלי? משהו שרציתי לבקש ממך, המורה.

שאלות רחבות: איך אני מרגיש/ה? מהם החלומות שלי? מהן הדאגות שלי? איזו משאלה הייתי שמח/ה שתתגשם? מה אני רוצה שכולם בכיתה יֵדעו עלי? מה אני רוצה שאת/ה המורה תדע/י עליי? מה אני צריכ/ה? משהו מיוחד עליי שהייתי רוצה שתדע/י, מהי הבעיה שמעסיקה אותי? מה משפיע עלי?

משפטי השלמה: הייתי רוצה שכולם... הלוואי שהיית יודע/ת עליי ש... כולם מכירים אותי בתור... בבית הספר חשוב לי מאוד ש... בבית חשוב לי מאוד ש... לפעמים בזמן השיעורים אני... לפעמים בזמן ההפסקות אני... הלוואי שהייתי יכול/ה... אני משקיע/ה מאמצים ב... אני גאה בעצמי על...

מהלך המפגש: נזמין את הילד/ה לשיחה אישית. נציע לה/לו לבחור שאלה ולענות עליה או לשלוף באקראי קלף ולענות על השאלה שמופיעה בו. אפשר גם להציע שכל אחד מאיתנו – המורה והתלמיד/ה – נבחר קלף לסירוגין ונענה על השאלות. אם מתפתחת שיחה ערה, אין הכרח לחזור לשאלות שכן לב המפגש הוא עצם השיח, והשאלות הן רק כלי מזמן. אם התלמידים משתפים בקושי או בצורך מסוים, נבדוק יחד איך הם רוצים שנסייע להם.

טיפים

טיפים

– הכלי אינו חזות הכול, לחלק מהילדים נוח יותר לנהל שיחה בלי כלי מתווך.

– חשוב להקשיב לתלמידים, לשקף, למעט בשאלות הבהרה ובעיקר להביע אמפתיה.

– בכל שיחה כדאי למצוא את ההזדמנות לשאול שאלה ישירה: מה שלומך?

– אם הבחנו במשהו שעובר על התלמיד/ה בתקופה האחרונה (מוטרד/ת, מאושר/ת, הסתפר/ה, התקרבות או התרחקות מחבר/ה), כדאי למצוא זמן לשזור זאת בשיחה כמסר של "אני רואה אותך ואת/ה חשוב/ה לי וזה בסדר לדבר איתי על זה".

– כדאי לתעד נקודות חשובות שעלו בשיחה.

– אפשר להעניק לשיחות שם ייחודי, שיהיה שגור בכיתה ויעניק להן נופך טקסי ("אני ואתם", "בארבע עיניים").

– חשוב לקיים את השיחות במקום קבוע המייצר תחושת ודאות, ביטחון ויציבות – פינה בבית הספר, חדר מסוים, יום ושעה קבועים.

סרטונים

שיחה אישית עם תלמידה
שיחה אישית עם תלמידה
מורה ותלמיד בשיחה פרטנית
מורה ותלמיד בשיחה פרטנית
4 טיפים לשיחה אישית
4 טיפים לשיחה אישית
יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.