רצוי שתלמידים יקבלו את המשוב בסמוך לביצוע, כך שיוכלו ליישם בעוד הניסיון והתוצאות עדיין טריים: משוב אפקטיבי הוא משוב שמתקבל בזמן הנכון.
חשוב לזכור שהשפעתו החיובית החזקה של המשוב קשורה בכך שהוא מביא את התלמידים לחשוב יותר לעומק על תשובותיהם, על החומר הנלמד וכן מספק להם מידע איכותי על הביצועים שלהם אותו הם יכולים "לתרגם" לשינוי בדרך פעולתם.
אפשר להשתמש במודל משוב RISE גם לתרגול מתן משוב של התלמידים לחבריהם (משוב עמיתים) או לעבודה על משוב עצמי של תלמידים לעבודתם שלהם.
משוב חיובי טוב ניתן בצורה ברורה על ביצוע, הישג או התנהגות מסוימים (ולא כשבח כללי), הוא אותנטי וניתן על הישג ראוי, והוא לא נסוב על תכונות (לכן עדיף לומר "זה ציור יפה", במקום "אתה צייר מצוין").
המשוב לא צריך להיות פומבי. יש ילדים ואנשים שהפומביות מועילה להם ויש כאלו שלא. כדאי להכיר את הילדים, לנסות ולגלות. כשיש ספק, רצוי לתת את המשוב באופן אישי (גם אם הוא חיובי).