חברים למשוב
- נכין פרחי נייר גזורים כמספר ילדי הכיתה. במרכז כל פרח נרשום את שם התלמיד/ה. התלמידים יתבקשו לכתוב לכל אחד מחבריהם דבר חיובי על התנהגותם בלמידה, כלפי חבר/ה או כלפי הקבוצה (לעל-יסודי אפשר לעבוד עם פתקים צבעוניים במקום פרחים). יש לעודד כתיבה לכל תלמיד מתלמידי הכיתה, גם לתלמידים פחות מקובלים חברתית.
- נדגיש בפני התלמידים כי אנחנו עוסקים במתן משוב חיובי כמנוף לצמיחה ולהעצמת נקודות הכח שבכל אחד. וכי קביעת נורמות של מתן משוב חיובי תורמות ליצירת אקלים כיתה חיובי. יש להשגיח ולהיזהר שהמשוב לא יהפוך לשלילי כי אז נפסיד את מטרת הפעילות.
- נזמין תלמידים שרוצים בכך לשתף במשהו שכתבו להם והם אהבו, למדו ממנו משהו על עצמם, או לשתף במשהו שהם לוקחים איתם מהפעילות כאתגר לעתיד.
- אפשר לסיים בשאלות רפלקטיביות כגון אילו דברים חדשים למדת על עצמך במהלך הפעילות? אילו מסקנות ילוו אותך בעקבות הפעילות?