פעילויות הערכה בתחומי הדעת המתבצעות באמצעות כלים דיגיטליים מאפשרות למורה למפות בקלות את ידע הלומדים בשלבי הלמידה השונים. הפעילויות בתחומי הדעת כוללות סימולציות וכן משוב מידי לתלמידים. הפעילויות מטפחות מיומנויות בתחום הדעת וכן מיומנויות דיגיטליות. מאגר משימות הערכה בסביבה דיגיטלית זמין לכלל התלמידים והמורים ומתעדכן בכל שנה.
חשוב לדעת
משימות אורייניות מתוקשבות זמינות לכיתות ב'-ה' בשפת אם עברית או בשפת אם ערבית,
ולכיתות ז'-י' בתחומי הדעת: שפה, מתמטיקה, מדע וטכנולוגיה, גאוגרפיה-אדם סביבה בעברית ובערבית.
חובה לכל המורים בתחומי הדעת הללו לבצע את המשימות במהלך השנה לפי לוח הגאנט השנתי של משרד החינוך.
הצעות למהלך
1. הכנה מוקדמת מבחינה טכנולוגית: מחשבים וסיסמאות
- נדרש מחשב ומקרן למורה, ומחשב לכל תלמיד/ה.
- נוודא שלכל תלמיד/ה סיסמת הזדהות אחידה של משה"ח.
- את רשימת הסיסמאות הכיתתית ניתן לקבל במזכירות בית-הספר.
- כל תלמיד/ה יכול/ה לקבל סיוע ממוקד הסיסמאות 6552* כל יום בין השעות 7:30-22:00 וביום שישי בשעות הבוקר
2. הכנה מוקדמת של המורה לקראת השיעור
נסייר בסביבות המקוונות ונבחר משימות הערכה מסוימות המתאימות לרצף הלמידה הכיתתי בתחום הדעת.
למידע, הנחיות ופרטים לתמיכה ולסיוע הכנסו למשימות אורייניות מתוקשבות.
נכיר את הסמלים הנפוצים בסביבת הלמידה המקוונת כדי להיערך לשאלות התלמידים.
נשמור ונשלח את דף ההנחיות לתלמידים – כניסה לביצוע משימות ללא ניהול למידה.
שלבי הפעילות
3. פתיח והשראה
נציג לתלמידים את החשיבות של בניית מיומנויות דיגיטליות כמפתח להצלחה בעולם העבודה והאקדמיה העתידי, ואת חשיבות טיפוח מיומנות למידה בהכוונה עצמית ככלי לצמיחה והתפתחות אישית
4. הצגת משימת ההערכה
נפתח את משימת ההערכה שבחרה המורה בסביבה המקוונת על המסך בכיתה ונציג אותה לתלמידים.
בהצגת הסביבה כדאי לשים דגש על:
- כניסה לסביבה המקוונת להקיש במנוע חיפוש כמו גוגל ״משימות אורייניות מתוקשבות״ או לשלוח את הקישור לתלמידים.
- הזדהות בכניסה לסביבה ויציאה מסודרת מההזדהות האישית של התלמיד/ה בסיום המשימה.
- להכיר את ארגון הסביבה וסמלילים המאפשרים פעולות וניווט בה.
- איתור ובניית משמעות מהייצוגים שמופיעים במשימה כמקורות מידע (גרף, תמונה, איור, טקסט וטבלה).
- אופן הפעלת סימולציה המשולבת במשימה (במידה והמשימה כוללת אותה).
- אופן הגשת המשימה למורה דרך הסביבה המקוונת.
- תלמידים יקבלו הערכה על ביצוע המשימה מהמערכת בשאלות סגורות ומשוב מילולי מהמורה בשאלות פתוחות, ומורה יקבל דוחות מפורטים על איכות ביצוע המשימה, זמן ביצוע ומספר נסיונות למענה.
5. ליווי התלמידים ותמיכה בהם
נלווה את התלמידים בהנחיה ובתמיכה בעת ביצוע המשימה בכיתה לפני שנשלח אותם לבצע משימות בבית.