נזמין את התלמידים לתרגל קשיבות רגשית (מיינדפולנס) כבדרך שגרה, ובמצבי לחץ או כאב.
נמסור את הנחיות תרגולי הקשיבות בקול רגוע ושקט, ונבצע את התרגולים בתנאים שיהיו נוחים ככל הניתן לתלמידים ולנו.
נשימות "פרח ונר"
נתרגל עם התלמידים נשימות מידי בוקר, לאחר הפסקה גדולה או בכל מועד אחר שייקבע כחלק מהתנהלות קבועה וידועה מראש. הנחיות:
- בדקות הקרובות אנחנו רוצים להתרכז בעצמנו ולנשום, להכניס לגוף חמצן שיאפשר רגיעה, ריכוז ושלווה.
- עצמו עיניים (לא חובה) ודמיינו שאתם אוחזים ביד ימין פרח וביד שמאל נר דולק.
- קרבו אל אפכם את הפרח הדמיוני, שאפו ממנו שאיפה עמוקה, דמיינו את ריחו הטוב והנעים.
- לאט לאט, סובבו את ראשכם כלפי יד שמאל האוחזת בנר הדמיוני הדולק, כשעדיין ריח הפרח אצור בתוככם.
- קרבו אליכם את הנר ונשפו עליו בעדינות ובאיטיות את כל האוויר והריח ששאפתם מהפרח.
- ושוב – מריחים את הפרח בנשימה עמוקה, ונושפים חזק כדי לכבות את הנר.
- את הפרח נקפיד להריח בעדינות כדי שהאבקנים לא ייכנסו לנו לאף,
ועל הנר נשתדל לנשוף בעוצמה כדי לכבות את הלהבה הדמיונית. - נתרגל זאת מספר פעמים.
- לקראת סיום התרגיל ניתן הוראה לחזור לנשימות רגילות.
- נבדוק עם התלמידים כיצד הם מרגישים בעקבות התרגול.