שעון זמן אישי
- במליאה: ניצור עם התלמידים רשימת פעילויות מרכזיות שלהם:
מפגש עם חברים, בילוי עם המשפחה, מעורבות חברתית, ספורט, חוגים, בילויים, יצירה, מוזיקה, לימודים, עבודה,
משימות בבית, קניות, סרטים, מסיבות, רשתות חברתיות, אינטרנט, לימוד למבחן, הכנת שיעורי בית, יציאה לטבע, טיולים ועוד. - אישי: נבקש מכל תלמיד/ה לצייר שעון ולציין ליד כל שעה את הפעילות העיקרית שלהם בשעה זו ביום אופייני בחייהם.
- שיתוף בזוגות: ננחה את התלמידים למיין את רשימת הפעילויות לקבוצות –
פעילויות שאנחנו מקיימים לבד/ביחד;
פעילויות שאנחנו עושים מתוך בחירה/אילוץ;
פעילויות שנעשות מתוך הנאה/חוסר הנאה;
פעילויות שהזמן המוקדש להן מספק/לא מספק) - בעקבות המיון ישוחחו על ההיבטים הבאים:
– כיצד אתם מארגנים לעצמכם את הלו"ז היומי?
– על פי מה אתם קובעים את הפעילויות? מהם סדרי העדיפויות שלכם?
– במה/במי אתם נעזרים כדי להספיק את מה שאתם חייבים להספיק? - שיתוף במליאה: התבוננו שנית בשעון האישי שלכם –
– האם אתם שבעי רצון מאופן ניהול הזמן שלכם?
– מה הייתם רוצים לשנות בחלוקת הזמן? להוסיף? לגרוע?
– מה/מי יכול לעזור לכם ליצור חלוקת זמן שתסייע לכם? (הורה, חבר, יומן, שעון, תזכורת בטלפון)
– איך הרגשתם בתהליך? מה גילתם? מה אהבתם? מה תרצו לשנות? - אישי: בנו את חלוקת הזמן המחודשת שלכם לאור התובנות שעלו מהשיתוף בזוגות ומהדיון במליאה.
לעל-יסודי: ניתן להיעזר בכלי – שאלון לתלמיד/ה: איך פועלים התפקודים הניהוליים שלך? (אוגדן מרום 2019, עמ' 172)