הכנה לקראת המפגש
- נכין שלוש כרטיסיות בצורת משולש: אישי, חברתי, לימודי. ראו: גרסה צבעונית להדפסה
בכל משולש 3 שאלות:
- מה כדאי לשמר?
- מה רצוי לשפר?
- מה חשוב לי לומר בנושא?
- המשולשים יוצגו בכיתה לפני יום ההורים, כדי שהתלמידים ידעו אילו נושאים יעלו במפגש ותהיה להם הזדמנות להתכונן לקראתם.
הנחיית המפגש
- התלמיד/ה וההורים מוזמנים לבחור משולש שירצו להתייחס אליו. גם המורה בוחר/ת משולש.
- נענה על השאלות תוך התייחסות למשאלות, דאגות, הישגים, החלטות וכדומה.
- במהלך השיח שוזרים את המידע הלימודי והתפקודי ושואלים שאלות על דרכי הלמידה בבית, במי ובמה נעזר בעת הצורך. נציג שאלות גם על פעילויות פנאי וכדומה.
- הגדרת חלקו של כל שותף בהמשך.
סיום
- סיכום הדגשים הלימודיים, החברתיים והרגשיים עליהם שוחחנו.
- העברת מסר של הערכה וחיזוק שיתוף הפעולה.
אפשרות נוספת: התלמיד/ה מוביל/ה את המפגש
אפשר להחליט מראש שהתלמיד/ה מוביל/ה את השיח ביום ההורים. נוכל להציג לתלמידים מראש את כרטיסיות המשולשים כדי שיוכלו להתכונן ולבצע הערכה עצמית. בזמן אמת, נאפשר לכל תלמיד/ה להוביל את הפגישה העם ההורים: לבחור על מה נדבר, להחליט על סדר הנושאים, להציג את ההערכה העצמית שכתבו וכו'. במודל זה התלמידים הם החוליה המקשרת בין הוריהם למחנכ/ת ועליהם מוטלת האחריות לתאר את ההישגים והקשיים, לקחת אחריות ולבקש עזרה. ניהול יום ההורים באופן כזה, תורם לתחושת המסוגלות ולפעלנות (Agency) של התלמידים.
ראו גם: הצעה לאספת הורים בהובלת התלמיד/ה – מחוון שאלות מנחות
ראו גם את הפרקטיקה: פעלנות