ישנם מבחר ערוצי תקשורת אפשריים בין התלמידים למורה. למשל:
- ווטסאפ אישי/כיתתי
- מייל אישי/כיתתי
- אתר בית ספרי (פורום כיתתי, הודעות)
- שיחות טלפוניות
- שיחות אישיות/מפגשים קבוצתיים
- מחברת קשר
- ביקורי בית
- תיבת דואר כיתתית
- מרחב למידה דיגיטלי כיתתי (ראו שם בין השאר: יומן גוגל כיתתי)
מהלך
- שיח במליאה
נקיים שיח עם התלמידים על מגוון רעיונות לערוצי תקשורת בין המורה לתלמידים לאורך השנה.
אפשר לרשום אותם על הלוח. - בחירה והצבעה
מתוך הרשימה שעל הלוח, נסמן את ערוצי התקשורת המרכזיים המוסכמים על ידי המורה והתלמידים.
אפשר לקיים הצבעה ולבחור 5-4 ערוצי תקשורת עיקריים אותם נרצה להפעיל. - עבודה בקבוצות
הקבוצות ידונו בשאלות כגון, איך מנסחים פנייה למורה, מה ההבדל בין כתיבה לחבר/ה לבין כתיבה למורה וכדומה. כל קבוצה תבחן ערוץ תקשורת אחד מתוך הרעיונות שנבחרו, תברר את מטרתו, תגדיר את תרומתו לתקשורת הבין-אישית והכיתתית, תנסח את דרכי ההתקשרות, ותגדיר את הגבולות והזמנים להתקשרות.
לדוגמה:
קבוצה אחת יכולה לנסח את הנהלים לפנייה למורה בווטסאפ –
- באילו שעות אפשר לשלוח הודעות?
- מה כותבים בקבוצה הכיתתית ומה עדיף לכתוב בפרטי?
- אילו נושאים לא מתאימים לדיון במרחב הזה?
- כיצד אפשר להיעזר בווטסאפ לשמירה על קשר בחגים ובחופשות?
קבוצה אחרת יכולה לבחון את תפקידה של מחברת קשר –
- מה ייכתב במחברת הקשר?
- מי יכתוב ובאיזו תדירות?
- מתי תוצג המחברת להורים? - סיכום במליאה
כל קבוצה תציג את הצעתה במליאה. התלמידים יבחרו לפחות 2 ערוצי תקשורת ויסכימו על הכללים למיסוד ערוצי התקשורת ביניהם לבין המורה.