שלב א - תערוכת השראה
א1. הכנת תערוכה – צרו תערוכה המציגה ציטוטים ביחס להגשמת חלומות, הוסיפו ציטטות משלכם או חפצים מתאימים.
א2. סיור בתערוכה – השמיעו מוזיקה שקטה, הסתובבו בתערוכה ועצרו ליד ציטטה שאתם מתחברים אליה. שוחחו עם החברים שעצרו ליד אותה ציטטה ותארו מה אהבתם במיוחד בציטטה.
שלב ב – חולמים
הניחו ראש על השולחן, עצמו את העיניים ודמיינו את עצמכם בעתיד, מצליחים בתחום אותו אתם אוהבים.
ספרו לבן זוג באופן קונקרטי:
- מה מצבכם היום ביחס לחלום?
- מי תהיו כשיתגשם החלום?
- איך תרגישו לאור מימוש החלום?
- מה תשיגו? (ביטחון, שייכות, כבוד, הטבעת חותם)
שלב ג – בונים "סולם" אישי בדרך למימוש החלום
- ציירו סולם. תארו בראש הסולם (במלל או בציור), מי תהיו כשתממשו את החלום (מה תעשו? אילו הישגים יהיו לכם בתחום החברתי ובלימודים? איפה תהיו?)
- על כל שלב בסולם, כתבו תחנה מרכזית בחייכם, בדרך להגשמת החלום.
- נעצו דגלון בשלב בו אתם נמצאים היום וחשבו מה עליכם לעשות כדי להתקדם לשלבים הבאים.
- כתבו: למה אתם זקוקים כדי להתקדם למימוש החלום? מה/מי יכול לעזור לכם?
שלב ד – במליאה – משוחחים על הגשמת חלומות
- מניחים את הסולמות בתערוכה. תלמידים שיבחרו בכך, ישתפו בחלומות שלהם.
- משוחחים: מה/מי יכול לעזור לנו להגשים חלומות?
- כותבים טיפים ומניחים לצד הסולמות השונים בתערוכה.
דרכים נוספות לשיתוף בחלומות
- אפשר לבקש מהילדים להביא את החלומות שלהם לידי ביטוי באמצעות: ציור, צילום, יצירה
- אפשר לשתף בחלומות אישיים בעקבות עיון ביצירה ספרותיות כמו, כובע קסמים
- אפשר לשתף בחלומות אישיים בעקבות סיפור אישי, כמו: סיפורו של ניל ארמסטרונג