כל ההצעות שלהלן מתאימות למשחק משותף במעגל. המורה יכול/ה להתחיל כדי לשמש דוגמה:
כדור-שם
- כל משתתף בתורו אומר את שמו ומוסר את הכדור למשתתפ/ת אחר/ת במעגל.
- מתמסרים עד שהכדור עבר אצל כולם וכל המשתתפים אמרו את שמותיהם.
- אפשר לקיים סבב שמות משפחה.
כדור צמר
- כל משתתף בתורו אוחז בחוט, אומר את שמו וזורק את כדור הצמר לתלמיד/ה אחר/ת.
כל מי שהכדור כבר עבר אצלו, ממשיך להחזיק את החוט בידיים. נוצרת רשת של קשרים בין כל הקבוצה. - מסיימים את המשחק כאשר כל הילדים במעגל אוחזים בחוט.
- אם רוצים להמשיך, עוברים לשמות משפחה – ממשיכים לאחוז את החוט ביד אחת, ותופסים את כדור הצמר ביד הפנויה כאשר מישהו מוסר לנו ונוקב בשם המשפחה שלנו...
שרשרת זיכרון
- המורה אומרת את שמה, היושבת לצידה אומרת את שמה ואת שם המורה.
- המשתתף הבא אומר את שמו ואת שמות הקודמים לו במשחק וכן הלאה.
זיכרון ותנועה
- המשתתף הראשון אומר את שמו תוך הוספת תנועה מלווה (רותי+מחיאת כף).
- כל הקבוצה תאמר את השם בקול ותחקה את התנועה.
- המשתתף הבא מציג את שמו+תנועה, והקבוצה חוזרת עליו ועל השם הקודם+התנועות המתאימות
(תומר+משיכה באוזן, רותי+רקיעה ברגל). - ממשיכים עד שכל המשתתפים הציגו את שמם.
קצב שתיים:
- המורה אומר/ת את שמה פעמיים בתוספת שתי מחיאות כף (יפית, יפית, שתי מחיאות כף).
- אחר כך היא תאמר את שמה, שם תלמיד והתנועה (יפית, ירון, שתי מחיאות כף).
- התלמיד הבא אומר את שמו+שתי מחיאות כף, ואת שמו ושם חבר כנ"ל וכן הלאה עד שכל השמות נאמרו
קצב בתנועה
- המורה משמיע/ה שיר עם תנועה מלווה וכולם חוזרים אחריה.
- לפתע עוצר/ת את השמעת השיר ומכריז/ה על האות האחרונה במילה בה נעצר השיר.
- כל מי ששמם מתחיל באות זו מגיעים למרכז החדר. ממשיכים להשמיע את השיר, עוצרים ומכריזים על אות וכן הלאה.
חידון
- מתאים להיכרות ראשונית בתחילת שנה:
משתתף אחד רושם את שמו ברמזים על הלוח, למשל בעזרת:
גימטריה של השם (5+70+50 = נעה),
איור שמרמז עליו (עץ תמר לילדה בשם תמר),
מילה נרדפת לשם (שתיל כרמז לשם נטע) וכדומה. - שאר הכיתה מנסה לגלות את השם בעזרת שאלות.
- מי שגילה מגיע ללוח, רושם את שמו ברמזים וכך הלאה.
תפזורת
- המורה כותבת את שמה ואת שם משפחתה על הלוח.
- התלמידים ניגשים בזה אחר זה ורושמים את שמם הפרטי כך שיתחבר אל אחת מהאותיות שכבר על הלוח,
ולאחר שכולם נרשמו משלימים מסביב אותיות אקראיות כמו בתפזורת. - מקיפים כל שם במסגרת או מסמנים בצבעים (מרקרים), ליצירת תפזורת כיתתית.