נכתוב על הלוח את הנושא שסביבו נרצה לאגד את הידע הקיים של התלמידים.
- נבקש מהתלמידים לומר מה הם יודעים או מה הם חושבים על הנושא, ונצייר על הלוח את הדברים שנאמרים כקרני שמש מסביב לנושא (אפשר לבקש מאחד התלמידים לצייר).
- במהלך הרישום נבקש מהתלמידים להעריך ולסווג את הידע:
– האם פריט המידע הזה מחדש לעומת מה שכבר כתוב?
– האם פריט הידע מנוגד או משלים דברים שכבר כתובים?
– לאיזה אזור בשמש התשובה האחרונה שייכת?
– ליד איזו "קרן" שכבר כתבנו כדאי להוסיף אותה?
ראו לדוגמה: שמש דיאלוגית בגן הילדים