הערכה מעצבת
- איסוף המידע
נאסוף את כל המידע הרלוונטי אודות התלמיד/ה:
מבחנים, עבודות, פרזנטציות, תוצרי פרויקטים, סיכומי שיחות אישיות וכדומה. - שיח עם כל השותפים
נקיים שיח עם כל השותפים: מורים מקצועיים, צוות ייעוצי, שיחה אישית עם התלמיד/ה,
שיחת הורים – במטרה להעריך את התהליכים שהתלמידים היו שותפים להם במהלך התקופה החולפת. - זיהוי מוקדי החוזק
נזהה ונמשיג את מוקדי החוזק של התלמיד/ה. - הגדרת יעדים
נגדיר יעדים לקידום בתקופה הבאה (רצוי בשיתוף התלמיד/ה). - כתיבת התעודה
נפיק את מסמך התעודה שיציג את המידע הרלוונטי. להלן דוגמה אפשרית אחת לארגון מסמך ההערכה:
- המסמך ייפתח בפסקה מהמחנכ/ת לתלמיד/ה שתיכתב בנימה אישית.
- בהתאם להחלטה הבית ספרית, יינתנו משובים מילוליים או מספריים בכל מקצוע.
- מומלץ להכניס לתעודה גם פעילות בלתי-פורמלית, כדי לקבל תמונה שלמה של חיי התלמיד/ה:
מועצת תלמידים, פעילות בוועד כיתה, השתתפות פעילה בטקסים בית-ספריים/עירוניים,
תרומה מיוחדת בטיולים, סיוע למורים או לחברים, השתתפות בנבחרת שייצגה את בית הספר
בתחרות עירונית/ארצית/בינלאומית, התנדבות בקהילה וכדומה. - המסמך יסתיים בפסקה שהתלמידים כתבו לעצמם: מה אני מאחל/ת לעצמי לשנה הבאה?
תעודות לדוגמה
תעודת "עצים" בביה"ס קדם בנוקדים